OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OKQ8 är ett av Sveriges största drivmedelsföretag. Tillsammans med sina medlemmar och kunder påverkar de hela samhällets omställning till en hållbar morgondag. I Sverige har OKQ8 743 stationer över hela landet och erbjuder produkter till industrier, sjöfart, verkstäder och jordbruk. De satsar också stort på hållbar energiförsörjning med klimatsmart elavtal, solpaneler och laddning för elbilar. 2012 gick OKQ8 AB i Sverige och Q8 Danmark A/S samman och bildade OKQ8 Scandinavia.
KAMPANJCHEF - OKQ8 AB, STOCKHOLM
Drivmedelsbranschen är en av de främsta orsakerna till klimatförändringen och om de ska finnas kvar i framtiden behöver deras affär förändras i grunden. OKQ8 arbetar aktivt för omställningen till ett fossilfritt samhälle genom att minska sitt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa sina kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på OKQ8 resa mot en fossilfri framtid!
Vi söker dig som är redo för nästa steg i karriären och som kan leverera ett konkret kund- och affärsvärde genom att driva OKQ8s kampanjprocess för utbudskampanjer från start till mål och genom olika kanaler och ut på deras stationer. Du gör detta inte trots, utan tack vare att du ständigt utmanar gamla sanningar för att driva mer kund- och affärsvärde för OKQ8.
Marknadsavdelningen är en del av Retaildivisionen på OKQ8 och ansvarar för alla utbudskampanjer, marknadsföring och kommunikation för deras 300 stationer i Sverige.
Vi söker nu en Kampanjchef med övergripande ansvarar för de utbuds, vara och priskampanjer som Retail tar ut i egenägda och externa kanaler. I rollen kommer du ansvara för kampanjstrategi, mediepaketering och uppföljning av OKQ8s kampanjer. Du leder kampanjprocessen tvärfunktionellt med övriga intressenter i företaget samt supporterar och driver projekt för marknadsavdelningens räkning. Du får energi av att samarbeta med andra människor, är en teamplayer och ser det som självklart att sätta nya arbetssätt för marknadsavdelningen.
I ditt dagliga arbete driver du kampanjprocessen och stöttar organisationen i att tänka kunddrivet och hittar de bästa kommersiella lösningarna med mål att driva kundström, försäljning, lönsamhet och varumärke genom OKQ8s utbudskampanjer. Du kommer att vara delaktig i att ta fram Retails kommunikationsplan samt är huvudansvarig för kampanjstrategi, kampanjplan och uppföljning av kampanjerna. Du jobbar tätt med företagets Marknadskommunikationsansvarig för ett helhetsuttag mot marknaden. Du ansvarar för att utbudskampanjerna levererar på de nyckeltal som sätts upp för perioden. Du ansvarar för dialogen och samarbetet med OKQ8s Kampanjråd och har en tät och daglig kontakt med OKQ8s Kategorichefer samt Försäljningschefer. Andra roliga arbetsuppgifter, högt som lågt, ligger även på ditt bord.
Den vi söker är:
- Datadriven och analytisk
- Affärsnära
- Duktig på leda processer och människor
- Kommunikativ och pedagogisk
- Samarbetsvillig och trivs med att hela tiden jobba i ett nära samarbete med kollegorna på stationerna och kontoret
- Social och positiv och vill ha roligt på jobbet tillsammans med kollegor
Kvalifikationer:
- Erfarenhet från att leda tvärfunktionella team och/eller processer
- Flerårig erfarenhet från försäljnings- och/eller kampanjarbete inom dagligvaruhandel eller detaljhandel
- Förhandlingsvana
Ansökan:
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt. Intervjuer till rollen sker löpande och kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
För att söka tjänsten går du in på RekryteringsKonsultens hemsida www.rekryteringskonsulten.nu
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Kristina Hjertonsson på telefon 070-392 16 00.
Vi hanterar inga ansökningar via brev eller e-post. Alla ansökningar till RekryteringsKonsulten hanteras konfidentiellt.
Välkommen med din ansökan!