Kampanjkoordinator sökes till ledande företag inom detaljhandel!

Kampanjkoordinator sökes till ledande företag inom detaljhandel!

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på att arbeta inom detaljhandel, ser ett värde i en arbetsplats som gör samhällsnytta och trivs i en administrativ roll med ansvar inom kampanjhantering? Vi söker nu en Kampanjkoordinator med start omgående- sök rollen idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som Kampanjkoordinator kommer du vara ansvarig för den administrativa kampanjhanteringen, systemutveckling inom kampanjförvaltning och uppföljning av KPIer, samtidigt samarbetar du tvärfunktionellt med inköp och marknad. I rollen är du drivande i hanteringen av kampanjrelaterade frågor, stöttar i fakturering och kreditering till leverantörer och tar fram kampanjunderlag till kampanjer och försäljningsenheter.

Ytterligare kommer du samarbeta med Campaign & Price Team Lead och driva frågan att gå från manuell process till systemdriven och vara delaktig i förbättringsprojekt kopplat till kampanjhantering i bolaget.

Du erbjuds
- En karriärmässigt attraktiv roll där du har möjligheten att som junior utvecklas tillsammans med ett kompetent team och en senior mentor. Du får även tillgång till en mångfald av expertis samt utvecklande och inspirerande möjligheter inom bolaget.
- En öppen och flexibel arbetsplats med mycket glädje, där du får ta egna initiativ och mycket eget ansvar i en utvecklande roll.
- Tillfälle att utöka ditt kontaktnät och öka chansen till nya karriärmöjligheter!
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* På kampanjbasis följa upp satta KPIer
* Tillsammans med Campaign and Price Team Lead sätta uppföljningsstruktur och KPIer för kampanjhantingsprocessen
* Processägare av kampanjaktiveringsprocessen, inklusive uppdatering av processkartor och processbeskrivningar
* Löpande hantering av kampanjrelaterade frågor från samtliga försäljningskanaler och leverantör
* Bidra i uppföljning och analys inklusive kommunikation med leverantörer kring utfall och fakturor, samt kunna stötta i fakturering och kreditering till leverantör
* Ta fram kampanjunderlag till samtliga kampanjer och försäljningsenheter


VI SÖKER DIG SOM
Tycker det är roligt att arbeta administrativt, är noggrann och vågar ta ansvar, initiativ och ägandeskap. Som person vågar du ta för dig, är en lagspelare och med ett gott sinne för detaljer och affären. Dessutom ser vi att du är nyfiken på att arbeta inom detaljhandel och drivs av att driva förbättringsarbeten och kan agera lösningsorienterat vid förändrade förutsättningar. Du ser positiv på att ta ägandeskap av processer och projekt och har hög personlig mognad.


* Språk: Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då språken kommer användas i det dagliga arbetet
* Utbildning: Avslutad akademisk utbildning inom Ekonomi, Administration eller motsvarande
* Har goda kunskaper i MS Excel då du kommer arbeta i systemet på en daglig basis
* Erfarenhet av att arbeta/hantera stora mängder data
* Erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll, förslagsvis som sortimentskoordinator eller administratör


Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med ERP system, med fördel Navision Dynamics
- Erfarenhet av att arbeta i PIM system, med fördel InRiver
- Erfarenhet av Kampanjaktiveringssystem och analysverktyg som Power Bi och Tableau
- Erfarenhet av IT projektverktyg som exempelvis Jira eller dylikt

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående - orädd och initiativtagande
- Kvalitetsmedveten - noggrann
- Resultatinriktad - målmedveten
- Kommunikativ - lyhörd

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2024
  • Ansök senast: 12 februari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

20 november 2024

Interim MarCom Project Manager

Interim MarCom Project Manager

19 november 2024