Kampanjspecialist till Skruvat

Kampanjspecialist till Skruvat

Arbetsbeskrivning

Letar du efter spännande uppdrag hos ett bolag i tillväxtfas? Är du driven, nyfiken person med några års erfarenhet av liknande arbete och längtar efter att få göra skillnad? Då kan du vara den person marknadsteamet hos Skruvat längtar efter att få välkomna så snart det bara går, gärna imorgon!

Under uppdraget blir du anställd hos Manpower och jobbar hos kunden som sitter centralt på Drottninggatan i Stockholm. Du får möjlighet till att vara flexibel kring var du förlägger veckans arbetsdagar. För närvarande arbetar teamet tre dagar på kontoret, de andra två dagarna kan man själv bestämma var man vill sitta. Tänkt slutdatum för uppdraget är 20230430.



Om uppdraget

Din övergripande uppgift är att driva försäljning på en av Nordens ledande e-handelsplatser för nya bildelar. Med ett imponerande sortiment på 500 000 produkter finns det mycket att välja på. Tillsammans med produkt- och kategoriansvariga planerar du attraktiva erbjudanden och kampanjer, analyserar och planerar utfall och delar med dig av viktiga insikter. Du kommer ha en varierad roll där både strategiskt arbete och operativt arbete ingår. Det kan vara allt från att själv ta fram innehåll eller agera kravställare av material och säkerställa att varumärkets samtliga riktlinjer efterlevs. Du planerar, projektleder, utför och utvärderar ett antal målinriktade aktiviteter, ingen dag är den andra lik och till ditt stöd har du ett också ett energisprakande team på marknadsavdelningen.

Exempel på arbetsuppgifter/ansvarsområden

* Ansvara för innehåll till bolagets digitala kanaler (email, webb, sms)
* Ta fram attraktiva erbjudanden och kampanjer, i nära samarbete med produkt- och kategoriansvariga
* Kravställa och beställa innehåll från externa leverantörer
* Delta i den kommersiella planeringen
* Säkerställa att varumärkets riktlinjer efterlevs i alla kanaler och aktiviteter
* Bygga kampanjer via Apsis



Om dig

För att snabbt komma in i rollen tror vi att du behöver ha tidigare erfarenhet och ha:

* Några års erfarenhet av e-commerce/e-postmarknadsföring/CRM
* God förståelse för online-försäljning
* Erfarenhet av att arbeta i verktyg för e-postmarknadsföring
* Vana att arbeta i CMS
* Relevant utbildning inom marknad/kommunikation och/eller digitala kanaler



Som person behöver du vara:

* Självgående och lösningsorienterad
* Kommunikativ och bra på att samarbeta
* Analytisk och duktig på att förmedla insikter på ett pedagogiskt sätt
* Strukturerad samt van att koordinera/driva projekt



Vad kan vi erbjuda dig?

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod, som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Sök tjänsten idag

Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Fant via e-post: maria.fant@manpower.se eller på 08-452 33 77. Urval och intervjuer sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Liknande jobb


Kommunikatör vikariat

Kommunikatör vikariat

26 november 2024

26 november 2024

Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024