OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunskapskrav
Kunskaper i bokföring, redovisning, mervärdeskatt, uppbörd och skatt. Ev kunna upprätta årsbokslut och periodiska rapporter.
Visma Administration 2000 inkl order/lager/fakturering
Visma löneprogram
Visma Skatt Proffs
Grundläggande användarkunskaper i Word och Excel
Flerårig erfarenhet av självständigt ekonomiadminstrativt arbete
Arbetsuppgifter
Löpande bokföring, avstämingar mot kassasystem och reskontror, bank etc
Kundinbetalningar - bg samt web-butik och factoringbolag
Leverantörsreskontra Kontering av lev-fakturor (inkl koppling till lagerhantering och avstämningar
Betalningar, bankgirots LB-rutin, utlandsbetalningar via nätbank
Avstämningar
Löneberäkning, -utbetalning och arbetsgivardeklarationer och kontrolluppgifter
Rekvisition av arbetsmarknadsstöd
Skattedeklaration avseende moms inkl kvartalsredovisning EU i förekommande fall Hantering av exportärenden med återbetalning av moms till utländska kunder
Inkomstskattedeklaration för bolaget
Importstatistik IDEP och andra uppgifter till SCB och i förekommande fall andra myndigheter
Indendentur, inköp av kontorsvaror och annat
Utforma adminstrativa rutiner
Likviditetsprognoser och budgetar, kalkyler
Hantering av grundläggande avtal med leverantörer, bank, ock liknande
Årsbokslut fram till årsredovisning som upprättas av bolagets revisor