OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du kombinera sälj med rekrytering?
Vi söker dig som vill vara med och hitta Sector Alarms framtida talanger inom försäljning. I detta arbete mäts du på siffror och resultat varje dag. Med syfte att se vad du gjort bra och vad som kan förbättra nästkommande vecka. Du kommer att utgå från vårt fina huvudkontor i Göteborg. Vi söker främst dig som kan börja omgående, men alla ansökningar är självklart välkomna!
Vad gör vårt rekryteringsteam?
I den här rollen är din huvuduppgift att stödja våra säljchefer vid rekrytering av säljare. I rekryteringsprocessen arbetar du aktivt med CV-sökning, annonsering och urval samt genomför telefonintervjuer. Du ansvarar för att hitta kandidater och boka ut intervjuer till våra säljchefer runt om i Sverige som du har ett nära samarbete med. För att säkerställa kvalitet och se till att våra säljchefer får sitta i önskat antal intervjuer följer vi upp och mäter hur många intervjuer vi bokar dag för dag och vecka för vecka. Arbetet innefattar även administrativa arbetsuppgifter i samband med anställning av ny personal. Tjänsten är en heltidstjänst och du kommer att ingå i ett team om sex rekryterare där ni dagligen arbetar mot uppsatta mål. Johanna som jobbar som rekryterare idag säger så här om tjänsten:
"Tjusningen med den här tjänsten är hur jag själv kan påverka, såväl mitt resultat som min egen utveckling. Jag har kontakt med människor dagligen både i enstaka samtal eller mer långsiktiga samarbeten. För att få ut maximalt i arbetet gäller det att alltid vara på tårna, vilket jag stimuleras av. I teamet hittar jag alltid svar på mina frågor och det finns alltid någon som ställer upp när jag behöver hjälp. Börjar man på vår avdelning kan man förvänta sig en stor portion humor, roliga upptåg och hembakta bullar!"
– Johanna, Rekryterare på Sector Alarm
Personen vi söker
Vi söker dig som vill lära dig och utvecklas inom rekrytering! Kanske har du tidigare jobbat inom sälj eller på ett säljorienterat bolag och vill ta nästa steg? För att trivas i den här rollen ser vi att du är resultatorienterad och ansvarstagande; att arbeta mot tydligt uppsatta mål är något som sporrar dig. Varje dag har du kontakt med många kandidater och att uppskatta en social roll är därför också viktigt för att trivas. Du har i tidigare roller arbetat med chefsstöd. Har du telefonvana eller erfarenhet från servicebranschen är det meriterande. Du kommer att ingå i en härlig grupp som präglas av driv, tempo, egna initiativ och förbättringsvillighet. Känner du igen dig?
Eftersom vi arbetar inom säkerhetsbranschen förutsätter vi att du är prickfri i rikspolisstyrelsens belastningsregister.
Vad kan vi erbjuda?
Vi har en stark företagskultur där vi gillar att göra saker tillsammans, dela kunskap och hela tiden förbättras. Våra värderingar - Kundorienterad, Förbättringsvillig, Målmedveten och Pålitlig genomsyrar hela verksamheten från ledning till enskild medarbetare.
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och vi satsar därför mycket på vår personal. Vi erbjuder företagshälsovård, friskvårdsbidrag, deltagande i olika lopp och lagtävlingar (Tough Viking, Varvstafetten, Vårruset, Midnattsloppet, Göteborgsvarvet mm). Vi har också regelbundna afterwork-aktiviteter så som beachvolleyboll, bowling och quizkvällar. Vi har fantastiskt roligt på jobbet och är en stabil arbetsgivare som ger dig möjligheten till att påverka och utvecklas!
Ansökan
Vad roligt att du vill söka tjänsten som Kandidatansvarig!
När du söker den här tjänsten vill vi att du bifogar ditt cv och personligt brev genom att klicka dig vidare på ”Ansök här”. Glöm inte att motivera varför du söker tjänsten. Sista ansökningsdag är den 22a augusti.
Vänligen notera att vi inte behandlar ansökningar skickade via mail. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Karin Ardbo, (+46)729889428, karin.ardbo@sectoralarm.se
Vi hörs!