OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning
Vi söker nu en kandidatansvarig som kan stötta oss inom bemanning och rekrytering. Tjänsten som kandidatansvarig ger dig möjligheten att lära dig mer om rekryteringsprocessens alla delar. Dina primära arbetsuppgifter innefattar CV-selektering, telefonintervjuer, intervjuer, referenstagning samt andra administrativa arbetsuppgifter.
Din profil
Som kandidatansvarig är det viktigt att kunna arbeta med flera saker samtidigt och lösa problem som dyker upp med kort varsel. Du bör med fördel vara van vid flera kontaktytor och vara duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter. Du kommer vara en del av ett mindre team på två personer som sköter bemanningen, där ni hjälps åt och täcker för varandra.
Att arbeta som kandidatansvarig kräver en hög flexibilitet och ett lösningsorienterat förhållningssätt. Med ett strukturerat arbetssätt klarar du av att hantera parallella processer i ett högt arbetstempo och snabbt genomföra omprioriteringar vid behov. För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad, ser vad som behöver göras och tar egna initiativ. Som en röd tråd i alla dina åtaganden uppvisar du en prestigelös attityd och du är orädd inför nya situationer. Du kan arbeta självständigt mot deadlines men är även en lagspelare Vi ser även att du är resultatinriktad och vill arbeta för att bidra till teamets framgång.
Vi ser gärna en person som arbetat med rekrytering, gärna mängdrekrytering, som vill fortsätta med rekrytering men även arbeta med bemanning och administration. För att lyckas i tjänsten tror vi att du har en vana av bemanning, rekrytering och en god social förmåga. Har du en examen som personalvetare är det ett plus. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper!
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära att:
- Rekrytera inom lagerpersonal /B- och C-chaufförer
- Koordinera introduktionen för nya konsulter
- Vara en del av bemanning och scheman för en större kund
- Nära samarbete med Kundansvariga och konsultchef
- Administration
- Jourtelefon
Meriterande:
- Tidigare arbete med bemanning och rekrytering
- Erfarenhet av schemaplanering
- Erfarenhet av systemet Intelliplan
- Personalvetarexamen eller liknande
Krav
- B-körkort
Vi erbjuder
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i över 20 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
- Friskvårdsbidrag och 2 friskvårdstimmar i veckan under arbetstid
- SL-kort
Placering: Lenngrensgatan 1, 2tr. 112 15 Stockholm Anställningsform: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse.
Önskat startdatum: Snarast möjligt. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.