Kandidatansvarig/ personaladministratör, Södertälje

Kandidatansvarig/ personaladministratör, Södertälje

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av kandidathantering eller rekrytering? Är du serviceinriktad, administrativ och konsultativ? Kanske har du tidigare arbetat inom bemanningsbranschen? Då är det dig vi söker! 

Vi söker just nu efter en kandidatansvarig administratör till stor kund i Södertälje. I rollen som kandidatansvarig kommer du samarbeta med konsultbolag för att förse kunden med kompetens i form av bemanningskonsulter. Detta inkluderar hantering av konsultflödet, relationsskapande med chefer och leverantörer, uppföljning och kvalitetssäkring av leverantörer, effektiviserad fakturering, kundstöd till beställande chefer, kontroll på KPI: er samt identifierar utvecklings- och samarbetsmöjligheter.

Ansvarsområden
Du kommer, genom att vara en strategisk samarbetspartner till beställande chefer och till våra leverantörer, att säkerställa att beställande chefer får rätt person i rätt tid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:


Ha en konsultativ roll gentemot beställande chefer hos kunden
Ha en konsultativ roll gentemot leverantörer
Hantera förfrågningar (kravprofilstagning, kvalitetssäkring av kandidater, intervjukoordinering och screening av vald kandidat)
Ansvara för uppföljning och avslut av konsulter
Driva aktiviteter som bidrar till ökad kundnöjdhet och ökad service



Detta är ett långsiktigt uppdrag med start efter sommaren.
Arbetstider: mån-fre, dagtid

Kvalifikationer
Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper:


Mycket hög servicekänsla
Dokumenterad erfarenhet av kandidathantering eller rekrytering (urval, gallring)
Ha en god administrativ förmåga
Prestigelös och positiv
Du ska kunna prioritera och ha ett affärssinne
Erfarenhet från bemanningsbranschen är meriterande


Vidare kan du uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Teamet jobbar tätt ihop och ställer höga krav på samarbetsförmåga. För de är det viktigt att man både stöttar och stärker varandra genom en öppen kommunikation och en prestigelös inställning. Du tycker om att arbeta under ett stundvis högt tempo och tycker om att har roligt på arbetet!

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-06-05. Urval och intervjuer sker löpande.
För mer information: lidya.berhane@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Ramboll is hiring in Northern Sweden!

Ramboll is hiring in Northern Sweden!

28 november 2024