OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adaptus Bemanning AB är ett dotterbolag till Adaptus Scandinavia AB och har kontor i Stockholm och Göteborg, men verksamheten bedrivs i hela Sverige.Vi har funnits sedan hösten 2002 och har i dagsläget ca 200 anställda.Vi arbetar med totallösningar, främst inom lager och transport, vilket innebär att vi tar ett fullständigt arbetsgivaransvar där vi även internutbildar och förbereder vår personal inför aktuella uppdrag.Till vår egen verksamhet söker vi nu en kandidatansvarig.Du kommer att arbeta med nyrekryteringar så att vi alltid kan erbjuda våra kunder kompetent och flexibel personal.Tjänsten innebär varierade arbetsuppgifter där du kommer att ansvara för att säkerställa inflödet av kandidater genom annonsering, sållning av ansökningar, intervjuer och referenstagning.Du kommer också att medverka i samband med arbetsmarknadsdagar, mässor och andra forum i syfte att hitta de rätta kandidaterna.I dina arbetsuppgifter ingår också administrativa uppgifter som är relaterade till rekryteringsprocessen som exempelvis hantering av kontrakt och intyg. Tjänsten är en visstidsanställning på deltid och är ett perfekt tillfälle för dig som studerar sista terminen inom exempelvis PAO, att skaffa sig erfarenhet inom personalområdet.Det finns goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning. Rätt person för den här tjänsten är positiv, nyfiken och handlingskraftig.Då arbetstempot stundtals kan vara mycket högt ser vi att du är en driven och strukturerad person som har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt.Du kommer att bli medlem i ett glatt gäng på vårt kontor vid Globen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jannice Kovacs
Katarina Nevenius
070-1678514
Henrik Stäveby Hägglund
Gustav Runeborg
Alexander Weman
Sandra Dolfén
Affan Masood
Platschef Saeid Mohammady
076-1888449
Saeid Mohammady
070-7788848
Fredrik Ljungar