OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Läs mer om anstalten Hinsebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/hinseberg/#om
ARBETSUPPGIFTER
Din huvuduppgift är att ansvara för kansli- och ekonomiadministration i häktet Hinseberg. Arbetsuppgifterna består av diarieföring i systemet Platina samt registrering av uppgifter i andra administrativa och ekonomiska system såsom proceedo och Unit4. I arbetsuppgifterna ingår post- och akthantering, ärendebevakning, hantering av intagnas medel, beställningar och fakturahantering.
Då rättssäker administration är en viktig del i Kriminalvårdens
verksamhet krävs stor noggrannhet och struktur. Såväl intern samverkan som kontakter med andra myndigheter, organisationer och samarbetspartners kommer ingå.
Som administratör utgör du en viktig stödfunktion och i arbetsuppgifterna ingår daglig bevakning av telefon, mail och viss teknisk support. Som Kansli- och ekonomiadministratör blir du en del av häktets administrationsavdelning där klienthandläggare och häktesadministratör ingår. Din närmsta chef blir kriminalvårdsinspektör i häktet. Samverkan kommer även ske med de administrativa funktionerna på anstalten Hinseberg.
KVALIFIKATIONER
Arbetet som kansli- och ekonomiadministratör är en stödfunktion, vilket ställer krav på att du är serviceinriktad och att du har en vilja och förmåga att hjälpa dina kollegor för att leverera lösningar. Det är viktigt att du är självgående i ditt arbete och kan inhämta kunskap och information för att lösa problem. Samtidigt ställs krav på en god förmåga till nära samarbete med övriga anställda inom enheten, samt med andra aktörer såväl inom som utanför häktet.
Dina arbetsuppgifter ställer krav på ett strukturerat arbetssätt och noggrannhet samtidigt som det krävs att du kan vara flexibel i ditt uppdrag.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till
att alla blir likvärdigt bemötta.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet
Krav
• Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i Office-programmen
• Väl vitsordad arbetslivserfarenhet från likvärdigt arbete
Meriterande
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med kriminalvårdens klientadministrativa och ekonomiska system
• Kontorsadministrativ utbildning
• Erfarenhet av diarieföring
• Erfarenhet av systemet Platina
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Vi tillämpar löpande urval.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.