OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Västra Götalandsregionen finns fem patientnämnder vars uppgift är att stödja och hjälpa enskilda patienter samt bidra till kvalitetsutveckling och hög patientsäkerhet i hälso- och sjukvården. Patientnämndernas verksamhet regleras i lag (1998:1656) om patientnämndsverksamhet.
Till nämndernas uppgift hör också att rekrytera, utbilda och förordna stödpersoner till patienter som vårdas enligt tvångslagstiftning inom Hälso- och sjukvården.
Beskrivning
Vi söker en engagerad, ansvarsfull och positiv kansliadministratör.
Arbetet är omväxlande och ansvarsfullt, du blir en nyckelperson vid förvaltningen och utgör ett administrativt stöd inom kansliet. Du kommer att ingå i förvaltningens administrativa grupp och med din kompetens bidra till organisationens utveckling.
Patientnämndernas kansli har som uppgift att stödja patientnämnderna. Kontor finns i Göteborg, Borås, Vänersborg samt Mariestad.
Arbetsuppgifter
Ansvara för sedvanliga administrativa arbetsuppgifter och rutiner gällande post, inköp, drift och fakturahantering. Koordinera arbetet med verksamhetens budgetplanering, delårs- och årsredovisningar på förvaltningsnivå.
Arkivredogörare, svara för att dokumenthanteringsplan upprättas och uppdateras. Vara delaktig i införandet av nytt diariehanteringssystem, samt koordinera utlämnandet av allmänna handlingar. Sammanställning och redovisning av intern avvikelsehantering. Vara delaktig i kansliets arbete med intern kontroll, kris-, miljö- och säkerhetsarbete samt kvalitetsutvecklingsarbete.
Arbeta med kommunikation och aktivitetsplaner inom patientnämnderna. Svara för patientnämndernas grafiska profil via hemsida, informationsmaterial m.m. Vara en resurs i arbetet med kansliets internkommunikation.
Kvalifikationer
Arbetet kräver att du är en självständig, flexibel och noggrann organisatör som är resultat- och serviceinriktad. Du har:
- Högskoleexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner relevant.
- Flerårig erfarenhet och kompetens av kansliadministrativa arbetsuppgifter, gärna på förvaltningsnivå.
- God kompetens och färdigheter kring IT och applikationer.
- Erfarenhet och kompetens i dokumenthantering och kommunikationsarbete
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, du har god samarbetsförmåga, gott omdöme samt ett positivt förhållningssätt, du kan delge andra din kunskap.
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Läs om våra gemensamma värderingar och Personalvision 2021 på http://www.vgregion.se/PV2021
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Yvonne Tellskog
tfn 010-441 04 95,
Förvaltningsjurist Mona-Lisa Dahlberg
tfn 010-441 20 09
Utredningssekr Margareta Nygårds
tfn 010-441 20 06
Utredningssekr Margareta Lönn
tfn 010-441 36 02
Yvonne Tellskog, förvaltningschef
010-441 04 95, v. 26-27
Mona-Lisa Dahlberg, förvaltningsjurist
010-441 20 09, v.28-30
Petter Wrenne, nämndsekreterare
010-441 20 02