OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.
Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!
ARBETSUPPGIFTER
Ett spännande vikariat
Kansliadministratören har en viktig funktion i kommunstyrelseförvaltningens kansli/IT-enhet. Vi vilar på fyra ben. Ett ben är det strategiska där vi arbetar fram beslutsunderlag för framtiden. Ett annat ben är IT som möjliggör effektiva arbetssätt. Det tredje benet består i kommunens kontaktcenter som är en viktig länk till våra kommuninnevånare. Det fjärde benet är det administrativa och politiskt administrativa som också kansliadministratören tillhör.
Dina arbetsuppgifter som kansliadministratör består främst av tre delar. Du fungerar som förvaltningens registrator med hantering av inkommande post och mail likväl som med utlämnande av allmän handling.
Du fungerar som ansvarig administratör i kommunens huvudarkiv, vilket sker tillsammans med vår arkivariekompetens. I din roll kommer du att utveckla våra informationshanteringsplaner och efterleva dessa i ditt dagliga arbete. Vi ger även stöd till andra förvaltningar i form av rådgivning.
Du fungerar också som stående vikarie för kommunsekreteraren och har ditt stöd i densamma som vikarie för dig. De flesta av uppgifterna du utför sker i samverkan med kommunsekreteraren. Det är ett lagarbete där du kommer vara en viktig part i de demokratiska processerna.
Till tjänsten är också andra spännande delar kopplade. Du får möjlighet att fungera som redaktör för delar av kommunens intranät. Du kommer vara administratör i våra system för registerhantering och registerutdrag. Extra spännande blir det om du har intresse för val då vissa av dina uppgifter handlar om administrativa förberedelser inför framtida val. Har du dessutom förmåga att skriva fram beslutsunderlag och uppdatera styrdokument så är det mer än önskvärt.
I ditt arbete kommer det finnas handledande funktioner och vi bedömer att den som har tjänsten kommer att säkerhetsskydds klassas.
Vi tycker att det är ett perfekt vikariat för att etablera sig i administrativt kommunalt arbete.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som läst gymnasium med administrativ inriktning.
Erfarenhet av administrativt arbete eller eftergymnasial utbildning såsom förvaltningshögskola, arkivarie eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är önskvärt
Arbetsgivaren kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Observera att vi kommer rekrytera löpande.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Magnus Nilsson
0325-18341
Fackliga företrädare når du via vår växel
0325-180 00
TF Kanslichef Christian Bonfré
0325-18446
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0325-180 00
Kanslichef Johan Persson
0325-18195
Kommunikatör Karin Bergdahl
0325-18458
Kommunutvecklare Turism och Landsbygd Johanna Sander
0325-18307
Samordnare/Integrationssamordnare Ildiko Nagy
0325-18149