Kansliadministratör till anstalten Beateberg - vikariat

Kansliadministratör till anstalten Beateberg - vikariat

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Vill du veta mer? Hör vad våra medarbetare tycker om att arbeta inom Kriminalvården: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/

Läs mer om anstalten Beatebergs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/beateberg/#om

Verksamhetsområde Stockholm Syd är en del av Kriminalvården i region Stockholm och består av anstalten Beateberg (Trångsund) och anstalten Asptuna (Norsborg).
Beateberg är en sluten anstalt i säkerhetsklass 2 med 44 platser, plus 12 beredskapsplatser samt 6 platser i den öppna anstaltsmodulen Grindstugan.
Asptuna är en öppen anstalt i säkerhetsklass 3 med 124 platser.
Stockholm Syd har idag totalt ca 100 anställda. Vid båda anstalterna avtjänar klienterna strafftider av varierande längd, allt från 14 dagar till livstid. På båda anstalterna bedrivs studier för klienterna på grund- och gymnasienivå. Det finns snickeriverksamhet där klienterna sysselsätts med olika typer av arbetsuppgifter. Klienterna har även möjlighet att delta i arbetsmarknadsutbildning inom VVS eller inom kök (storhushåll/restaurang).

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kansliadministratör som kommer att ha ansvar för bland annat den ekonomiska hanteringen av intagnas medel, ekonomiärenden samt delar av beställarorganisationen. En annan viktig del av tjänsten är registrering och hantering av klientärenden, posthantering, arkivering, diarium, akthantering m.m. Din roll är en viktig del i rättskedjan och i arbetet ingår kontakter med andra myndigheter och organisationer.

Anställningen är under 6 månader med möjlighet till förlängning.

KVALIFIKATIONER
Tillsammans med dina kollegor i myndigheten ansvarar du för att rättskedjan efterföljs och du samverkar med både interna och externa aktörer, därför behöver du ha en god samarbetsförmåga.
I rollen behöver du kunna ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter och självständigt driva dina processer vidare.

Vi ser också att du gör korrekta avvägningar och prioriteringar samt att du har en god förmåga att fatta korrekta beslut även i pressade situationer. Du visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut samt kommunicerar på ett tydlig sätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:

• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Erfarenhet av administration i offentlig förvaltning
• Förmåga att uttrycka sig mycket väl i tal och skrift på svenska
• God datorvana
• Erfarenhet av att arbeta med digitala ärendehanteringssystem, exempelvis Agresso, Platina eller Preceedo, alternativt annat system som arbetsgivaren bedömer som relevant
• Erfarenhet av diarieföring av handlingar

Det är meriterande om du har:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller juridik
• Erfarenhet av kriminalvårdens klientadministrativa system
• Erfarenhet av att arbeta med domar
• Erfarenhet från myndighet inom rättsväsendet

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll och personutredning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval vilket innebär att intervjuer kommer att påbörjas under ansökningstiden.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, Anstalten Beateberg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2021
  • Ansök senast: 13 december 2021

Liknande jobb


Administratör till Frivården Borås, Vikariat

Administratör till Frivården Borås, Vikariat

18 december 2024

Kanslist Emmaboda Golfklubb

Kanslist Emmaboda Golfklubb

16 december 2024

Administratör

Administratör

12 december 2024