OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Läs mer om anstalten Skenäs verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/skenas/#om
ARBETSUPPGIFTER
Kriminalvården Region Öst söker nu en kansli administratör till anstalten Skenäs.
Som kansliadministratör på anstalten Skenäs ansvarar du för intagnas medel, fakturahantering, beställning och distribution av telefonkort, arkivering, beställning av kontorsmaterial samt posthantering. Även ekonomiska processer så som månadsavstämning, samordningsroll för inventering och inköp samt lönehantering för klienter.
Dagliga arbetsuppgifter för kansliadministrationen utgörs av strafftidsberäkning, domsprocess, in och utskrivningar, all akt hantering med tillhörande kommunikation med frivården, HK och övriga rättsinstanser samt ansvar över anstaltens myndighetsbrevlåda.
I arbetet ingår också att ge administrativt stöd till chef och övriga kollegor.
Då anstalten är belägen ca. 5 km från närmaste busshållplats så är tillgång till egen bil en fördel.
KVALIFIKATIONER
Vem är du?
Du är rak och tydlig i din kommunikation. Du som person är noggrann, serviceinriktad, ansvarstagande och strukturerad. Inom ramen för tjänsten värderas förmågan att arbeta såväl enskilt som i grupp högt, vilket ställer krav på god samarbets- och initiativförmåga. Det är önskvärt att du är stresstålig.
För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasieskolekompetens.
• Erfarenhet av administrativt arbete.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
• Goda kunskaper i Office-programmen.
• B-körkort.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med juridiska inslag och/eller akademiska meriter inom det juridiska området, företrädelsevis förvaltningsrätt.
• Kunskaper i relevanta administrativa system, så som KVR /Platina/Proceedo/UBW.
• Erfarenhet av handläggning av den juridiska klientprocessen i Kriminalvården.
• Administrativ erfarenhet från statlig och offentlig förvaltning, gärna med arbetsuppgifter så som diarieföring och hantering av sekretesskyddade handlingar.
• Kansli utbildning.
• Utbildning i Strafftidsberäkning.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Kriminalvården tillämpar rökfri arbetstid.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor, region Öst Bertil Schoug
076-105 89 74