OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Läs mer om häktet Karlstads verksamhet på vår hemsida:
https://www.kriminalvarden.se/kontakt/hitta-till-oss/verksamhet/hakte/karlstad/#verksamhet
Läs mer om häktet Karlstads verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/karlstad/#om
ARBETSUPPGIFTER
Administrationen på Häktet Karlstad är en servicefunktion där du som kansliadministratör arbetar med klientärenden genom registrering och expediering av klienthandlingar såsom, beslut med mera. Som kansliadministratör ansvarar du för arkiv, diarium, posthantering, beställningar, samt hantering av myndighetens inkommande mail. I arbetsuppgifterna ingår även i övrigt vanligt förekommande administrativa uppgifter.
I rollen som kansliadministratör har du tät kontakt med externa aktörer och representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.
Kontoret är placerat inom häktet där du kommer att möta såväl kollegor som intagna. Du omfattas av det säkerhetsarbete som gäller för arbetsplatsen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är självgående, serviceinriktad och har en god personlig mognad. Handläggningen i arbetet är en del av rättsprocessen och därför krävs det att du är noggrann och strukturerad. Du har ett gott omdöme, är kvalitetsmedveten och
kan göra rätt prioriteringar samt är van vid att tidvis arbeta i ett högt tempo. Arbetet som kansliadministratör är en servicefunktion och kräver att du har förmåga att arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor samt andra aktörer såväl inom som utanför myndigheten.
Vi söker dig som har:
• Lägst gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• God datorvana och erfarenhet av Officepaketet
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig verksamhet som arbetsgivaren bedömer lämpliga för tjänsten.
Det är meriterande om du har:
• Utbildning inom juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete med diarieföring, arkiv eller sekretessbelagda dokument
• Erfarenheter från arbete på kansli inom Kriminalvården eller annan offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att jobba i Platina
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
Provanställning kan komma att tillämpas.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Häkteschef Roger Andersson
077-22 80 800
Kriminalvårdsinspektör Albert Langenbach
077-22 80 800
Personaladministratör Lena Gadde
077-22 80 800
Kriminalvårdsinspektör Sandra Boss
077-22 80 800
Personalhandläggare Robert Brodin
077-22 80 800