Kansliadministratör till Rekrytering och bemanning i Stockholm

Kansliadministratör till Rekrytering och bemanning i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till Rekrytering och bemannings enhetskansli.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.

Rekrytering och bemanning är en enhet inom HR-avdelningen med bred kompetens som ansvarar för att tillhandahålla ett professionellt, tillgängligt, enhetligt och likvärdigt stöd inom framförallt rekrytering och bemanning. Enheten består av cirka 200 medarbetare som nationellt ansvarar för Polismyndighetens rekrytering samt administration inom bemanning och personaladministration.

Rollen som administratör ger stora möjligheter till att få inblick och kunskaper om hur myndigheten, avdelningen och enheten fungerar, vilket gör att administratören verkligen blir spindeln i nätet!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du ingå i enhetens kansli tillsammans med andra stöd-, specialist- och utvecklingsfunktioner. Du kommer arbeta med administrativa uppgifter, både av rutinkaraktär och med mer kvalificerade uppgifter. I rollen som administratör på enhetskansliet läggs stort fokus på att hantera, samordna och fördela enhetens inkomna ärenden och andra frågeställningar, där enhetens funktionsbrevlåda är ett viktigt verktyg.

Utöver detta ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
• Samordna, fördela och hantera begäran om allmän handling i rekryteringsärenden
• Utföra sekretessprövning, skriva tjänstemannabesked och besluta om efterfrågad handling kan lämnas ut
• Administrativt stöd i aktiviteter i chefens årshjul, exempelvis sammanställa skyddsronder och semesterlistor
• Beställningar och inköp
• Planera och boka möten av olika slag inklusive föra mötesanteckningar
• Viss post- och fakturahantering, diarie- och arkivhantering
• Andra administrativa arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad gymnasieexamen, gärna med inriktning inom administration eller annan utbildning, i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• Relevant erfarenhet i närtid av tjänst med liknande arbetsuppgifter
• Goda datakunskaper, exempelvis inom Officepaketet
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av administrativt arbete i en offentlig verksamhet
• Erfarenhet av ledningsstöd
• Erfarenhet av utlämnande av allmän handling
• Utbildning inom personalvetenskap eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
• Kunskap om Polismyndighetens verksamhet och organisation
• Kunskap om polisiära system

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en effektiv och lösningsorienterad person som tar egna initiativ för att lösa de frågor som kommer upp. Du har ett systematiskt och strukturerat arbetssätt och kan snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. Att arbeta med vår funktionsbrevlåda innebär kontakt med alla delar av myndigheten och allmänheten, du behöver därför även ha en god samarbetsförmåga och kunna skapa förtroendefulla relationer.

ÖVRIGT
Placeringsort: Stockholm
Funktion: Handläggare, administratör Kansli

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2 oktober 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Gruppchef, 010-56 369 72 Tony Hugoh

Pernilla Bergman, v. 30 och 34

Anette Blomgren, v. 31

Emma Höglund, v. 32-33

Gruppchef Annika Wiström
010- 563 50 20
Chef HR-region Mitt Ulrika Thakén
010-567 70 59
Gruppchef Tony Hugoh
010-563 69 72
Gruppchef, HR-direkt/arbetsmiljö Veronika Borg

Sektionschef Eva Dolk
010-56 36 655
Gruppchef Annette Stark
010-563 51 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polismyndigheten, HR-avdelningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2023
  • Ansök senast: 2 oktober 2023

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024