OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.
Verksamhetsområde Stockholm Syd är en del av Kriminalvården, Region Stockholm och består av öppna anstalten Asptuna (Norsborg) med 124 platser i säkerhetsklass 3 och slutna anstalten Beateberg (Trångsund) med 56 platser i säkerhetsklass 2 samt 6 platser i säkerhetsklass 3.
Verksamheten har idag ca 80 anställda och avser att efter pågående utbyggnationer / ombyggnationer samt utökande av antal platser ha ca 116 anställda inom VO Stockholm Syd.
ARBETSUPPGIFTER
Till vår klient- och verksamhetsadministration söker vi en kansliassistent med inriktning mot Intagnas medel (IM). Du kommer att ha ansvar för bland annat den ekonomiska hanteringen av intagnas medel, ekonomiärenden samt delar av beställarorganisationen. I rollen som kansliassistent kommer du även hantera registrering och hantering av klientärenden, posthantering, arkivering, diarium, akt hantering samt kontakter med andra myndigheter och organisationer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor, du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren för att säkerställa att budskapet når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter.
Rollen som kansliassistent kräver att du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Att du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och gör korrekta avvägningar och prioriteringar.
Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens (läs mer via länk under övrigt)
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem såsom t ex Agresso, Platina. Preceedo eller liknande system.
• Erfarenhet av administration inom offentligt verksamhet
• God datorvana
• Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
Det är meriterande om du har:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Erfarenhet av Kriminalvårdens klientadministrativa system
• Erfarenhet av att arbeta med diarieföring av handlingar
• Relevanta språkkunskaper
För att trivas och lyckas i ditt uppdrag är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på att människan är utvecklingsbar. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning.
Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.
För att jobba hos oss på Kriminalvården behöver du ha fullständig gymnasiekompetens, läs mer om vad det innebär här: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/yrkesroller/kriminalvardare/utbildningskrav-for-kriminalvardare/
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.