Kanslichef

Kanslichef

Arbetsbeskrivning

Norsjö kommun

Norsjöbygden är en plats som andas framåtanda, drivkraft och utveckling mitt i Västerbottens inland, med närhet till både kust och fjäll.


Här bor du familjevänligt, bra och billigt, har tillgång till en rik fritid och bra skolor. Föreningslivet bjuder på ett brett utbud av aktiviteter och här möter du mängder av engagerade eldsjälar. Att bo och verka i Norsjöbygden ger dig möjligheten att ha ett utvecklande arbete samtidigt som du har tid och resurser över till familj, vänner och intressen. Vi brukar skryta om att här har vi världens bästa vardag!


Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden.




Beskrivning
Har du lust att arbeta med sådant som är viktigt och där du verkligen har möjlighet att göra skillnad? Då är du varmt välkommen till oss på Norsjö kommun.

Tjänsten är direkt underställd kommunchef och ingår i ledningsgruppen för kommunen där fokus ligger i att ta ett helhetsansvar för kommunens utveckling. Det goda samarbetet på kommunledningsnivå präglas av öppen dialog mellan kommunens olika verksamheter. 

Arbetsuppgifter
I rollen som kanslichef ansvarar du för kansli- och nämndsadministration, reception, informations- och inflyttarservice, arkiv, informationssäkerhetsfrågor samt bistår även kommunchef i olika frågor. I frånvaro av kommunchef går du in som ersättare för signering där firmatecknares underskrift krävs samt med fysisk närvaro i olika sammanhang. 

Du leder en grupp på ca sex medarbetare. Arbetet innebär personal-, budget- samt arbetsmiljöansvar. Du förväntas leda utvecklingen av enheten till en serviceinriktad och målfokuserad enhet som aktivt bidrar till att våra politiker, anställda samt innevånare får bästa möjliga service och som även bidrar till att uppfylla visionen världens bästa vardag. I ditt uppdrag finns ett tydligt kvalitets- och effektiviseringsarbete. Stort fokus kommer att ligga på att utveckla verksamheten mot en mer digital miljö. Konkret innebär det att: 

Leda enheten i dess dagliga arbete samt ansvara för den dagliga driften 

Rekrytering, personalplanering och genomförande av arbetsplatsträffar 

Ansvara för stöd till den politiska ledningen 

Utveckla, förbättra och digitalisera verksamheten 

Upprätta och utvärdera rutiner, processer och dokumentation 

Leda eller själv arbeta med utredningar och förbereda kvalitativa underlag och tjänsteskrivelser som kräver politiska beslut 

Kvalifikationer
Vi önskar att du uppfyller följande krav: 

Relevant högskoleexamen eller motsvarande kompetens förvärvad genom erfarenhet från liknande, relevanta ansvarsområden och arbetsuppgifter. 

Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. 

Stor kommunikativ talang gällande muntlig och skriftlig framställan. 

Intresse för ledarskap och motivation för en chefsroll. 

Mycket goda kunskaper inom Office-paketet. 

Egenskaper 
Du är noggrann och kommunikativ. 

Du kan arbeta självständigt och har god initiativförmåga. 

Du gillar att parallellt arbeta med flera olika frågor. 

Du har förmåga att bygga förtroendefulla relationer. 

Du har svenska som modersmål och kan uttrycka dig flytande i tal och skrift på engelska. 

Vi kommer därför att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ser med fördel att du i din ansökan formulerar varför du söker tjänsten. 

Villkor


Löneanspråk: Ange löneanspråk i ansökan. 

Utvärdering: Sök snarast då vi arbetar med löpande urval, tillsättning kan ske kort efter att 

ansökningstiden gått ut. 

Provanställning kan bli aktuell. 

 

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Hurtig, administrativ chef
0554-191 01
Träffas genom kommunens växel
0554-191 00

Sammanfattning

Postadress

Box 88
Kil, 66523

Liknande jobb


Kanslichef till LTH:s kansli

Kanslichef till LTH:s kansli

20 december 2024

Kanslichef

13 november 2024

Stabschef

23 september 2024