OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Höganäs kommun jobbar efter devisen ”från kol till diamant”. Det vill säga, vi är bra - men vi vill bli ännu bättre! Vi söker dig som vill jobba i en engagerad kommun med stor framåtanda. Vi erbjuder en utvecklande arbetsmiljö i en gemytlig atmosfär.
Vill du vara med och slipa vår diamant?
På kommunledningskontoret blir du en central del av kommunens organisation och jobbar på eller nära avdelningar som HR, ekonomi, kommunikation, näringsliv och kansli. Då organisationen är i en ständig rörelse och du befinner dig i närheten av rodret, kommer du aldrig ha en tråkig stund.
ARBETSUPPGIFTER
Kansliavdelningen i Höganäs är en del av kommunledningskontoret och innefattar 15 medarbetare. Kansliet tar ett stort operativt ansvar i berednings- och ärendehanteringsprocessen för kommunstyrelsen. Avdelningen har också i uppgift att ge administrativt stöd till kommunfullmäktige.
Kansliet ansvarar vidare för överförmyndarnämndens och valnämndens verksamhet samt för kommunens IT-baserade ärende- och dokumenthanteringssystem. Beredskaps-/ säkerhetssamordnare, ungdomssamordnare och konsumentvägledare samt den personal som arbetar med posthanteringen ingår också för närvarande i avdelningen.
Som kanslichef har du personalansvar, budgetansvar och verksamhetsansvar. Kommunikation och koncerntanke är våra ledord i Höganäs kommun.
Som ledare i Höganäs vill vi att du ser till helheten i kommunen, stödjer och utvecklar dina medarbetare samt har fokus på resultat – pengar, kvantitet och kvalitet. Du måste känna dig bekväm i en politiskt styrd organisation och ha ett flexibelt arbetssätt.
KVALIFIKATIONER
För att din vardag ska fungera är det viktigt att du har stor kännedom om de lagar som styr avdelningens vardag, t.ex. FL, OSL, KL, PuL, FB och ArkivL. Vi söker dig som har en gedigen juridisk kompetens i botten och som fyllt på med erfarenhet från den kommunala världen. Har du dessutom erfarenhet av kanslichefsrollen i kommun eller annan offentlig verksamhet är det ett stort plus. Av hög vikt är att du är väl förtrogen med den digitaliseringsprocess som pågår i landets kommuner, mot exempelvis digitala handlingar och e-arkiv.
För att lyckas i ditt uppdrag behöver du stå för ett tydligt ledarskap, kunna kommunicera mycket väl i både tal och skrift, ha förmågan att göra det invecklade lättförståeligt samt ha ett strukturerat arbetssätt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Charlotte Vahtera
042-33 77 68
Din fackliga representant
042-33 71 00
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-337472
Kommunals expedition
042-33 72 43
via kommunens växel Din fackliga representant
042-33 71 00
HR-strateg Maria Ramberg
042-33 71 72
Rekryterare Kulla Bemanning Annika Ottermo
042-33 74 72
Kommunikationschef Charlotte Vahtera (på plats 1-23 juli)
042-33 77 68
HR-strateg Maria Ramberg (fram t.o.m. 1 juli)
042-337172
Ekonomichef Per Broman
042-33 71 18