OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett utmanande, varierande och intressant arbete? Svenskt Ambulansflyg söker en erfaren kanslichef med placering Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Kommunalförbundet Svenskt Ambulansflyg (KSA) bildades 2016, medlemmar utgörs av Sveriges samtliga regioner. KSA:s ändamål är att för medlemmarnas räkning tillhandahålla ambulansflyg dygnet runt, året runt. Syftet är att effektivisera ambulansflyget för att öka patientnyttan och patientsäkerheten genom samordning av gemensamma resurser. KSA har beställt sex stycken EMS utrustade PC-24 flygplan som tillverkas av Pilatus Aircraft Ltd. och levereras under 2021. Flygplanen kommer, tillsammans med piloter, tekniker och medicinsk personal att baseras på beredskapsbaser som blir etablerade på Umeå, Stockholm/Arlanda och Göteborg/Landvetter flygplats. Operationerna kommer att koordineras från en flygkoordineringscentral som nu etableras i Umeå. Piloter och medicinsk personal kommer att ha beredskap dygnet runt årets alla dagar, redo att på kort varsel påbörja ett flygambulansuppdrag. Operationsområdet kommer att innefatta hela Europa.
Arbetsbeskrivning
Uppdraget som kanslichef innebär initialt att du fortsätter att vidareutveckla KSA:s kansli samtidigt som du är operativ och spindeln i nätet i den dagliga driften med ansvar för KSA:s nämndservice, dokument- och ärendehantering samt utvecklingen av densamma.
Kanslifunktionen kommer i sinom tid att utökas och kanslichefen kommer att, tillsammans med förbundsdirektören, ansvara för rekrytering.
Tyngdpunkten i kansliets ansvarsområde idag är det direkta stödet till förbundsdirektör och de politiska organen, bland annat innebärande dokument- och ärendehantering för förbundsfullmäktige, förbundsstyrelse, valberedning och vissa projektgrupper i hela kedjan från postöppning och ärenderegistrering via beredning och politisk behandling till diarieföring. I rollen ingår för närvarande också att vara sekreterare vid fullmäktige- och styrelsesammanträden. Du kommer även ha en viktig roll i arbetet med utveckling av ledningssystem inklusive policys, beskrivningar och procedurer.
Kvalifikationer
Du har kunskap om och mångårig erfarenhet från offentlig förvaltning, akademisk examen eller motsvarande samt förmåga att leda och samordna projektorienterat utvecklingsarbete. Chefserfarenhet och erfarenhet av arbete i region/landsting är meriterande liksom ett brett kontaktnät inom denna sfär.
Goda användarkunskaper och lätt för att ta till dig olika IT-system är ett krav och erfarenhet och intresse av utveckling inom området är meriterande.
Som person är du utpräglat strukturerad, resultatorienterad, kommunikativ, stresstålig och utvecklingsorienterad. Du arbetar lika bra självständigt som i grupp, du är intresserad av både strategiskt och operativt arbete och har förmågan att växla mellan dessa. Eftersom vi är ett fåtal anställda som arbetar mycket nära varandra kommer vi att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.