OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Överförmyndarverksamheten är en kommunal tillsynsverksamhet med ansvar främst för att utreda behov av och utöva tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Överförmyndarnämnden har det politiska ansvaret för överförmyndarverksamheten i Örebro kommun. Nämnden har ett kansli där det för närvarande finns en kanslichef , två handläggare och en assistent. Ett genomgripande utvecklingsarbete ska påbörjas inom överförmyndarverksamheten. Arbetet kommer innebära förändrade krav på alla medarbetare. Vi söker dig som vill vara med och hålla samman arbetet, driva utvecklingen framåt och stötta personalen. Arbetsuppgifter: Som kanslichef kommer du att ha helhetsansvar för arbetet på enheten vilket bla innebär att - leda arbetet med ansvar för personal- ekonomi- och utvecklingsfrågor. - ansvar för arbetet mot nämnden och var dess sekreterare - ansvara för enhetens arbetsmiljö och internkontroll - samverka med myndigheter, förvaltningar m fl. - till viss del delta i handläggningen av ärenden. Kvalifikationskrav: Högskoleutbildning med social, ekonomisk eller juridisk inriktning och erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet. Som person har du god samarbetsförmåga, är lyhörd och kvalitetsmedveten samt har förmåga att prioritera och planera för verksamhetens arbete. Du är stresstålig, språkligt analytisk och har en god förmåga att skriva och göra muntliga presentationer. Det är meriterande om du har arbetat i en politiskt styrd organisation.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef