Kanslichef sökes för kund!

Arbetsbeskrivning

Kanslichef

Arbetsbeskrivning
Som kanslichef hos oss har du ansvar för vår administrativa organisation. Församlingen har drygt 40 anställda. I rollen som kanslichef rapporterar du till kyrkoherden. Du leder och planerar arbetet för vår tekniska och administrativa personal samt planerar och följer upp denna verksamhetsdel.

I uppdraget ligger även att vara föredragande sekreterare i kyrkorådets presidium och kyrkoråd.

Du har det övergripande administrativa ansvaret för församlingens ekonomi och är föredragande i dessa frågor. Budgetering, redovisning samt kapitalförvaltning är viktiga delar av detta arbete. Du har det övergripande ansvaret för avtal och kostnader gällande t.ex. fastighet, IT och telefoni.

Församlingen har tre kyrkor och ett församlingshus samt hyrda lokaler och historiska byggnader. Du ansvarar för förvaltningen av dessa i samarbete med församlingens fastighetsskötare. Viss upphandling och offertbedömning ingår.

Tjänsten är på heltid och innefattar vissa möten under kvällstid.

Tjänsten kräver mycket goda ledaregenskaper och mycket god administrativ förmåga. Du kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, vilket ställer höga krav på såväl din samarbetsförmåga som din kommunikativa förmåga. Du trivs i en multikulturell miljö med personer av olika etnisk bakgrund och ålder.

Vem är du?
Som person är du positiv, analytisk och självgående. Du har en flexibel, prestigelös och lösningsorienterad inställning. Du kan arbeta med strategiska frågor på ett pedagogiskt sätt. Du ska kunna presentera och diskutera församlingens angelägenheter med såväl insatta personer som lekmän. Du har förmåga att konstruktivt samverka med förtroendevalda.

Du delar samma värderingsgrund som oss samt har förståelse för kyrkans uppdrag, målsättning, verksamhet och uppbyggnad. Du är en mycket god arbetsledare och du är duktig på att ge feedback och stimulera medarbetarnas tillväxt och personliga utveckling. Du sätter tydliga mål, både för dig själv och dina medarbetare och du ser den bästa gemensamma vägen att nå dit. Du har mycket goda kunskaper i svenska.

Hur ser din bakgrund ut?
Du bör vara utbildad ekonom, ha utbildning i personalledning och HR eller likvärdigt.

Du bör även ha dokumenterad erfarenhet från:

- flera års arbetslivserfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete
- viss kapitalförvaltning
- ledande position där du har haft formellt personal- och resultatansvar
- ekonomiansvar, inklusive redovisning och budgetering
- god datavana

Erfarenhet från förtroendemannastyrd organisation är meriterande

Tillträde
Våren 2014 eller enligt överenskommelse

Ansökan
Ansökningarna behandlas löpande, skicka därför gärna in din ansökan omgående. Senast 7 februari 2014 vill vi ha din ansökan.

Ansökan skickas in via den externa hemsidan: http://ekonomirekrytering.com/jobb/view/kanslichef

Märk ansökan med "Ekonomirekrytering!"

Kontaktpersoner på detta företaget

Marja Hietanen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HR Group Nordic AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 31 januari 2014

Besöksadress

Hammarby Allè 91
Stockholm

Postadress

Hammarby Allè 91
Stockholm, 12063

Liknande jobb


Verksamhetschef grundskola, Förskole- och grundskoleförvaltningen

Verksamhetschef grundskola, Förskole- och grundskoleförvaltningen

19 december 2024

12 december 2024

30 oktober 2024

Konstnärlig Chef & Verksamhetschef

Konstnärlig Chef & Verksamhetschef

5 augusti 2024