OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mölndals stad är under stark tillväxt med drygt 61 000 invånare och är den tredje största kommunen i Västra Götalandsregionen. Mölndal är en stad med dynamiskt näringsliv, intressant historia och naturskön miljö. Inom stadens många olika ansvarsområden arbetar drygt 5000 personer. Vårt övergripande gemensamma mål är att ge service av hög kvalitet.
Mer information finner du på vår hemsida, www.molndal.se
Social- och arbetsmarknadsförvaltningen handlägger delar av socialtjänstens verksamheter och är organiserad i verksamhetsområden utifrån barn och unga, familjerätt, ekonomiskt bistånd, vuxen samt arbetsmarknads- och integrationsfrågor. Till detta kommer även en administrativ stab.
Kanslichef till kansli- och IT-enheten inom Social- och arbetsmarknadsförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som kanslichef blir att leda kansli- och IT-enheten med personalansvar för sju medarbetare. Enheten ansvarar bl.a. för förvaltningens övergripande stödfunktioner rörande IT, akthantering, diariet, säkerhetsarbete, kommunikation, reception, telefoni, miljöombud, tillstånd och tillsyn rörande receptfria läkemedel, tobak och alkohol. I tjänsten ingår också att vara nämndsekreterare.
Som kanslichef är du direkt underställd förvaltningschefen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Utgångspunkten för arbetet i ledningsgruppen är utveckling av hela förvaltningen.
Tjänsten är nyinrättad och är en av två chefstjänster i förvaltningens stab. I uppdraget som kanslichef ligger utmaningar som att: Skapa en enhet med hög servicekänsla utifrån uppdraget som stödfunktion. Utveckla samverkan med ekonomienheten, som också ingår i staben.
Utveckla kvalitetsledningsarbetet inom enheten samt utveckling av IT-stödet i förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Du är en person som:
- har god organisations- och ledarförmåga
- har flerårig erfarenhet av offentlig förvaltning och av rollen som ledare
- har erfarenhet av och ett genuint intresse för verksamhetsystem, verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring
- har en lämplig akademisk bakgrund, gärna juristexamen i offentlig förvaltning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Du ska ha förmåga att:
- skapa god arbetsmiljö som för med sig arbetsglädje, stabilitet och trygghet
- kommunicera på ett sätt som skapar delaktighet
- prioritera, fatta tydliga beslut, delegera och följa upp
- arbeta självständigt, initiera, planera, driva och fullfölja processer på ett strukturerat sätt
- samarbeta med både interna och externa aktörer
- ha god problemlösningsförmåga
- uttrycka dig väl i tal och skrift
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Olanders
031-795 33 40
Enhetschef Ann-Britt Uddgren
031-315 11 71
Facklig företrädare för SACO Birgitta Bergqvist
031-315 10 95
Facklig företrädare för Vision Helen Eriksson
031-315 11 29
Enhetschef Jennica Johansson
031-315 10 00
Enhetschef Lisa Eng
031-315 10 00
Enhetschef Carin Ekvall
031-315 11 48
Facklig företrädare för Vision Monica Olsén
031-16 87 62
Enhetschef Catarina Liljestrand
031-315 11 81
Enhetschef Tobias Berg
031-315 11 26