Kanslichef till kommunledningsförvaltningen

Kanslichef till kommunledningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.
Kanslichef till kommunledningsförvaltningen
Vi söker en målinriktad ledare som drivs av att arbeta med utveckling av verksamhet. Hos oss kommer du att få lägga fokus på att omforma och förbättra kanslienhetens verksamhetsområde och kommunens ärendehanteringsprocess genom att utveckla nya arbetssätt och strukturer. Till exempel genom att effektivisera vår ärendehantering och utveckla registrator- och nämndsarbetet.
Verksamheten består av en enhet med 13 registratorer, fem nämndsekreterare, en kommunsekreterare, en systemförvaltare och fyra överförmyndarhandläggare. Överförmyndarnämndens kansli kommer från årsskiftet att tillhöra kanslienheten. Till enheten hör även valnämndens kansli.
Kanslichefen har ansvar för planering, ledning och utveckling av kanslienhetens verksamhet samt ansvar för enhetens personal, ekonomi och arbetsmiljö. Tillsammans med kommunsekreteraren ansvarar du för beredningsprocessen till fullmäktige och nämnder. Du ger också stöd och råd i kommunalrättsliga frågor till de politiska organen, kommunledning och chefer.
Som kanslichef är du valansvarig med uppdraget att leda och utveckla organiseringen av valnämndens kansli tillsammans med kommunjurist och kommunsekreterare.

Kvalifikationer
Högskoleexamen med inriktning mot juridik och offentlig förvaltning eller annan likvärdig inriktning i kombination med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet av arbete som chef krävs. Meriterande med erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation och då gärna från kommunal verksamhet.
Som person är du utvecklingsorienterad, relationsskapande, strategisk och handlingsinriktad. Du har en välutvecklad analytisk förmåga, hög integritet och god samarbetsförmåga. Du är en lagledare som är trygg och drivande och som entusiasmerar medarbetarna med delaktighet och vilja till utveckling. Det är också viktigt att du är kommunikativ och pedagogisk. Du arbetar med helhetssyn och omvärldsorientering och kan se din egen del i ett större sammanhang.

Anställningen
Tillsvidareanställning, heltid.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 18 december 2022. 

Kontaktperson 
Anette Gladher, bitr. förvaltningschef, 0455-30 42 60

Facklig företrädare 
Mariell Rannebjer, Vision, 0455-30 30 79
Mariette Kirkebaek, Akavia, 0455-32 14 48
Ywonne Eriksson, Ledarna, 0455-30 47 19

Förmåner
I Karlskrona kommun har du som medarbetare ett flertal förmåner. Några av de förmånerna är extra semesterdagar när du når en viss ålder, tillgång till hela träningsutbudet för vuxna på Gymmix, gratis motionssimning i simhallen i Karlskrona och Rödeby, årskort på Blekingetrafiken till en lägre kostnad och ett riktigt bra tjänstepensionsavtal. Du kan läsa mer om våra förmåner här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 18 december 2022

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


Kansli- och Säkerhetschef

Kansli- och Säkerhetschef

5 december 2024

Kanslichef, Sundsvalls kommun

Kanslichef, Sundsvalls kommun

13 november 2024

Kanslichef till Ledningsstaben i Umeå

Kanslichef till Ledningsstaben i Umeå

4 november 2024

6 augusti 2024