OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för stöd till trossamfund (SST) har i uppdrag att främja en dialog mellan stat och trossamfund samt att bidra med kunskap om religion och samfundsliv i Sverige. Myndigheten fördelar också ekonomiska bidrag och ansvarar för frågor om trossamfundens roll i krisberedskapen. Läs mer på www.myndighetensst.se
SST söker kanslichef/administrativ chef då vår myndighet växer och de ekonomiska och administrativa rutinerna behöver utvecklas för att passa en större myndighet, även chefskapet behöver delas på fler personer. Som kanslichef/administrativ chef arbetar du med att med att leda, styra, samordna och följa upp verksamhet. Du har även ett direkt chefsansvar för tre till fyra personer. Du är direkt underställd myndighetschefen och ingår i myndighetens ledningsgrupp. Som kanschef kommer fokus att vara på ekonomiska och administrativa frågor på myndigheten men även kommunikationsfrågor och regeringsuppdragen kommer att ligga på den enhet kanslichefen ansvarar för.
Viktiga arbetsuppgifter kommer vara att utveckla och se till så att ekonomiska och administrativa rutiner fungerar på myndigheten. Mycket av den ekonomiska administrationen sköts av Statens servicecenter men kanslichefen kommer ansvara för en del av den ekonomiska administrationen inklusive budgetuppföljning, vara ansvarig för kontakterna med dem samt ett ha ett "controlleransvar". Andra viktiga arbetsuppgifter kommer vara att vara närmsta chef för de medarbetare som arbetar med kommunikation, registratur/arkiv och regeringsuppdrag. Det kan även tillkomma olika typer av utvecklingsprojekt på denna enhet. Eftersom myndigheten SST är en liten myndighet kommer arbetsuppgifterna vara mycket varierade och du kommer behöva vara beredd att arbeta inom olika områden. Du behöver tycka om att leda och arbeta i team. Du har mycket god struktur, är ansvarsfull och är lösningsorienterad. I rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Din placering kommer att vara på plats hos myndigheten i Alvik men möjlighet till visst distansarbete finns.
Vi söker dig som har
* relevant akademisk utbildning vilket innebär lägst kandidatexamen inom ekonomi, samhällsvetenskap, juridik eller motsvarande
* erfarenhet arbetsledning inom statlig förvaltning
* gedigen erfarenhet av att arbeta med administration/ekonomi inom statlig myndighet
* arbetat med ekonomistyrning
Det är meriterande om du har erfarenhet av
* arbete med trossamfunds eller civilsamhällsfrågor
Anställningsinformation
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Ansökningsprocess
Ansvarig Rekryteringskonsult Anne Wegar svarar gärna på eventuella frågor och nås på anne.wegar@jeffersonwells.se eller 0709 - 535880
Intervjuer sker löpande - varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef