OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Knivsta är en ung och växande kommun med goda kommunikationer i stråket mellan Stockholm och Uppsala. Vi har funnits som kommun i drygt 10 år och utvecklingsarbetet pågår kontinuerligt.
Nybyggarstämningen märks i både organisationen och samhället.
ARBETSUPPGIFTER
Knivsta kommun står inför en omorganisation av förvaltningen och söker nu en kanslichef som ansvarig för det nybildade kommunledningskontoret.
Som kanslichef är du ytterst ansvarig för verksamheten direkt under kommunchefen. Du ska leda och företräda samt samordna verksamheten i samverkan med enhetscheferna inom respektive område. De områden som ingår är information, kontaktcenter, IT, sekretariat, utredningsresurser, kostfrågor, lokalförsörjning, samordning folkhälsa samt vaktmästeri. För närvarande finns sex chefer som är ansvariga under kanslichefen för ovanstående områden. En annan viktig uppgift är att samordna Kommunstyrelsens uppdrag.
Som kanslichef ska du i samverkan med andra chefer och personal strukturera och utveckla rutiner för att uppnå en bra kvalitet på arbetet och en god service externt och internt. Ekonomisk planering och uppföljning inom kommunledningskontoret och kommunstyrelsens ansvarsområde är andra viktiga uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Lämplig högskoleutbildning och kunskaper om kommunal verksamhet och lagstiftning.
Du bör ha erfarenhet av övergripande kommunal verksamhet, ha förmågan att se vad som behöver göras och vara drivande samt ta ansvar för helheten.
Du ska också vara strukturerad, resultatinriktad samt ha en mycket god förmåga att samverka och kommunicera i olika led.
Dokumenterade kunskaper inom administration och då framför allt ekonomiadministration.
Tjänsten kräver också ledaregenskaper och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.