Kanslichef/biträdande förvaltningschef

Kanslichef/biträdande förvaltningschef

Arbetsbeskrivning

– Ett jobb med plats för utveckling!
Söker du en utmaning i en spännande kommun som växer och utvecklas? Har du chefserfarenhet, brinner för verksamhetsstyrning och analys och vill du vara med på vår utvecklingsresa? Då är det här jobbet för dig.
En dag som kanslichef/biträdande förvaltningschef
Krokoms kommun är i en stark tillväxtfas med stort behov av väl underbyggda beslutsunderlag, utvecklad verksamhetsstyrning med tydliga mål, analyser och uppföljningsmodeller samt ett säkerhetsskydd och uppbyggnad av civilförsvar. Vi söker därför en kanslichef som tillika är biträdande förvaltningschef för kommunledningsförvaltningen. Som sådan samordnar du förvaltningens frågor, leder möten och ingår i kommunens ledningsgrupp. Du kommer vara direkt underställd kommundirektören och leda en avdelning där bla kommunsekreterare, säkerhetssamordnare och informationssäkerhetssamordnare ingår.
Kommunledningsförvaltningen genomgår just nu en omorganisation varför alla arbetsuppgifter och ansvar inte är helt klarlagda ännu.
Din kompetens
Vi söker dig som är analytisk, serviceinriktad och kommunikativ och har en vilja att utveckla dig själv inom området. Du bör besitta ett djupt engagemang för arbetsuppgifterna, och med glädje verka för förtroendefulla relationer. Du ska ha lätt för att samarbeta, men även ha förmåga att arbeta självständigt och kunna planera och prioritera arbetsuppgifter.
Din utbildningsbakgrund innehåller en akademisk examen med relevant inriktning eller annan kompetens som vi bedömer som likvärdig. Du ska även ha arbetat inom offentlig sektor och tidigare ha arbetet som chef.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har god datorvana och lätt för att hantera administrativa system. Körkort för bil är ett krav för tjänsten.
Våra kärnvärden är välkomnande, modig, nära och pålitlig. Självklart ställer du upp på dessa och vill vara en del av en kultur som speglar det.
Utvecklas med glädje
Krokoms kommun har ett ledarutvecklingsprogram som du som chef automatiskt blir en del av. Det innefattar både ledarforum där samtliga chefer träffas 4 gånger per år under ledning av kommundirektören, och ett utbildningsprogram som leds av externa konsulter. Grunden är ”Det goda ledarskapet” som är en beskrivning av vad som förväntas av Krokoms kommuns chefer. Vi har också utvecklat en plattform för ”Det goda medarbetarskapet” för att vi ska ha en gemensam bild av vad som förväntas och vad vi behöver utvecklas inom.
Övrig information
Anställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
I Krokoms kommun är heltid norm och deltid en möjlighet.
Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Kanslichef, Sundsvalls kommun

Kanslichef, Sundsvalls kommun

13 november 2024

Kanslichef till Ledningsstaben i Umeå

Kanslichef till Ledningsstaben i Umeå

4 november 2024

6 augusti 2024