OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kanslichef/ kommunjurist
Kommunen som under många år haft en positiv befolkningsutveckling har i dagsläget ca 16 500 invånare.I Sölvesborg har vi närhet till hav och natur.Kommunen har ett differentierat näringsliv och väl uppbyggd service i såväl vår medeltida stadskärna som i övriga delar av kommunen.Sölvesborgs kommun har ca 1 350 anställda.
Ref nr: 4/07
Arbetsplats: Kommunledningsförvaltningen, Sölvesborgs kommun
Arbetsuppgifter: Tjänsten är placerad direkt under kommundirektören med ansvar och ledning för Administrativa kontoret.Som kanslichef/ kommunjurist ingår Du i kommunens ledningsgrupp på tjänstemannasidan.Huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
*Ansvar för kommunledningens samlade administrativa resurser avseende stöd till kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samt till kommunfullmäktige.
*Ansvar för rutiner och stöd i ärendehantering mot övriga nämnders kanslifunktioner.
*Vara juridiskt sakkunnig inom kommunens verksamheter
*Ge juridisk rådgivning åt den politiska organisationen, förvaltningarna och de kommunala bolagen.
*Personalansvar för kommunkansliets personal, kopieringscentral, centralarkiv, de funktioner som inryms inom vårt medborgarkontor samt överförmyndarverksamheten.
Kvalifikationskrav: Högskoleutbildning med juridisk inriktning.God kommunjuridisk kompetens och erfarenhet av kommunal ärendehantering.Erfarenhet av att arbete i och driva projekt är meriterande.
I vår kommun tillämpar vi drogtest innan anställning.
Ansökan: Vi är intresserade av såväl manliga som kvinnliga sökanden.
Adress:
Sölvesborgs kommun
Personalkontoret
294 80 Sölvesborg
Övrigt: