Kanslisamordnare

Arbetsbeskrivning

Är du nyutexaminerad eller har några års erfarenhet av offentlig sektor? Då är du välkommen att söka vår lediga tjänst som kanslisamordnare.

På kansliet är vi fyra personer som arbetar tätt tillsammans i ett väl sammansvetsat team. Kansliet ansvarar bland annat för kommunens ärendehantering, arkiv och utför det administrativa arbetet kopplat till politiska sammanträden. Avdelningen är centralt placerad i kommunen och arbetar mot alla verksamheter med kommunaljuridisk kunskap, utredningar och handläggning.

Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet. Det händer mycket i Valdemarsviks kommun och inom vår kommunala organisation med cirka 700 medarbetare. Läs gärna
mer om vår kommun och vårt arbete på www.valdemarsvik.se.


ARBETSUPPGIFTER
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att ansvara för kommunens dagliga posthantering, registrering samt att vara kommunens arkivarie. Sekreterarskap kommer förekomma. I din roll kommer du även arbeta med andra administrativa arbetsuppgifter och utveckling kopplad till kansliavdelningen exempelvis framtagande av styrdokument och ledning av utbildningsinsatser.

Du förväntas bidra i det kontinuerliga arbetet med att utveckla kommunens ärendehandläggning och nämndadministration. Arbetet som kanslisamordnare erbjuder självständiga arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter. Det finns möjlighet att arbeta med och utveckla frågor du tycker är intressanta inom den kommunala verksamheten. Under 2022 är det allmänna val där du kommer medverka i samordningen av valets genomförande.




KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap, juridik, arkivvetenskap eller motsvarande. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en fördel men inte ett krav.
Arbetet är varierande och innebär kontinuerlig kontakt med förtroendevalda, handläggare, allmänheten och massmedia vilket ställer krav på gott bemötande, flexibilitet samt samarbetsförmåga. Du behöver vara strukturerad och våga ta för dig. Du ska även ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt ha en god datorvana.



ÖVRIGT
Vi arbetar med löpande urval. Återkoppling kan ske innan sista ansökningsdag har passerat.
Facklig kontakt nås via kommunens växel, tel: 0123-191 00

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024