OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ljusnarsbergs kommun är den lilla kommunen i norra Örebro län där vi har en värdegrund med en övertygelse om att alla människor kan och vill göra ett gott arbete. Vi möter människor respektfullt och jämlikt och i alla möten visar vi empati och engagemang. Här finns goda förutsättningar för bra boende, arbete och företagande. Naturen in på knuten ger dig möjlighet till ett rikt friluftsliv. Ljusnarsbergs kommun med huvudorten Kopparberg ligger mitt i Bergslagen som under många hundra år utmärkt sig för gruvdrift och metallindustri. Kommunen har ett varierat näringsliv med mestadels små företag men också några större. Välkommen! Läs mer om Ljusnarsberg på www.ljusnarsberg.se .
På en timme tar du dig enkelt med tåg till och från Örebro och på en halvtimme till och från Ludvika. Som medarbetare i Ljusnarsbergs kommun är du med och bygger ett välkomnande samhälle där olikheter respekteras och där det finns plats för stolthet, vilja och handlingskraft.
Beskrivning
Till vår kanslienhet söker vi en kanslisamordnare.
Tjänsten är placerad vid kanslienheten som är kommunens centrala funktion för strategisk ledning, beredning och verkställande av politiska beslut. Kanslienheten arbetar kommunövergripande och ger service till förtroendevalda, allmänheten och verksamheterna i kommunen.
Stora del av kommunal verksamhet är organiserad i en förvaltning under kommunstyrelsen vilket innebär att det är en stor bredd på ärenden och handlingar som hanteras.
Eventuellt kommer tjänsten att säkerhetsklassas vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att göras.
Arbetsuppgifter
Bland annat kommer du att:
- vara ett stöd till kanslichefen och arbeta nära de förtroendevalda och vara en samordnande del för berednings- och ärendeprocessen.
- utveckla digitalisering av ärendehanterings- och nämndprocessen.
- vara ett stöd till chefer och handläggare i deras arbete med beslutsunderlag.
- tillsammans med övrig personal på kanslienheten ansvara för vårt informations- och ärendehanteringssystem.
- arbeta men posthantering, diarieföring, registrering och fördelning av inkommande post till kommunstyrelsen.
- ha ett omväxlande arbete med många administrativa uppgifter av mer kvalificerad och av enklare art, vilket innebär stor flexibilitet med anpassning av arbetsuppgifter utifrån intresse och kompetens. Arbetet innebär många kontakter med samverkansparter både externt och internt.
- arbeta i receptionen.
- arbeta med krisberedskap kan vara aktuellt
Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant akademisk examen inom verksamhetsområdet med statsvetenskaplig, samhällsvetenskaplig eller juridisk inriktning eller motsvarande yrkeserfarenhet som vi finner likvärdig.
Vi ser att du är administrativt skicklig, har en vana av att utveckla digitala processer, är strukturerad, håller god ordning och kan prioritera utifrån de arbetsuppgifter som kommer till dig. Du har en känsla för god service, tar ansvar och har mycket god samarbetsförmåga. Erfarenhet av offentlig förvaltning är meriterande.
Du kan på ett bra sätt företräda Ljusnarsbergs kommun och har mycket goda kunskaper i svenska språket, kan uttrycka dig tydligt och korrekt både i tal och skrift.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och din förmåga att passa in i den lilla kommunen.
Rekryteringsprocessen kommer att fortgå under sommaren varför anställningsintervjuer sannolikt kommer att genomföras först i månadsskiftet augusti september.
Övrigt
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.