OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!
Omsorgsförvaltningen har ansvaret för individ och familjeomsorg, omsorg om fysiskt, intellektuellt och psykiskt funktionsnedsatta, äldreomsorg och hemsjukvård. Förvaltningen har 740 tillsvidareanställda årsarbetare och en budget på 417 miljoner. Omsorgsförvaltningens ledningsgrupp består av förvaltningschef, socialchef, vård och omsorgschef, kanslisekreterare, förvaltningsekonom, ekonom, utredningssekreterare och IT samordnare.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att tillsammans med förvaltningschef arbeta nära de förtroendevalda, i första hand med styrelsens ordförande. Du ansvarar för formalia före, vid och efter sammanträden. Du ska förbereda underlag för beslut i arbetsutskott, individutskott och styrelse samt vara sekreterare på dessa möten och som tjänsteman delta i ordförandeberedningar och presidium. I arbetsuppgifterna ingår att bevaka ärenden som kommer upp för beslut samt kvalitetsgranska och, i samråd med ansvarig chef, redigera och komplettera beslutsunderlag till styrelsen utifrån lagstiftning och reglemente. Du ska vara initiativtagare till att ta fram metoder för att säkerställa hög kvalitet i styrelseadministrationen.
I ditt uppdrag ingår att utveckla ärendehanteringsprocess, dokumenthanteringsplaner och digitalisering av styrelsens utskick av handlingar samt att ansvara för styrelsens diarieföring.
I uppdraget ingår även att vara ett stöd till förvaltningen i administrativa frågor.
Du ingår i förvaltningsledningen och i en kommunövergripande administrativ grupp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning i ex. samhällskunskap, offentlig förvaltning eller har annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av nämndarbete inom kommunal, regional eller statlig myndighet och god kunskap inom den lagstiftning som reglerar socialtjänstens verksamhet samt goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallag. Erfarenhet av likvärdigt arbete är meriterande.
Du är van användare av digital teknik.
Du är en person som har god samarbetsförmåga med ett positivt och serviceinriktat förhållningssätt. Du är noggrann, följer tidsplanering och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ när så krävs. Du gillar nya digitala lösningar.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Johansson
0226-64 53 11
Sten Eriksson
0226-64 53 88
Eva Holmqvist
0226-64 53 43
Eva Thomson
0226-64 50 37
Maria Kindblom
0226-645171
Anneli Andersson
0226-645620
Susanne Linnér
0226-645451
Britt Lindström
0226-645181
Eva Thomson
0226-645329
Förvaltningschef Carina Johansson
0226-64 53 11