Kanslisekreterare med utredningsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Valdemarsviks kommun är belägen i sydöstra delen av Östergötland. Centralorten heter Valdemarsvik. Övriga tätorter i kommunen är Ringarum, Gusum, Gryt och Skeppsgården.

Kommunen är nära förknippat med vatten med en nästan 700 km lång strandlinje. Många kallar Gryts och Tjusts skärgårdar för världens vackraste...

Europaväg 22 går rakt igenom kommunen och sammanbinder Valdemarsvik med Norrköping, Västervik och Kalmar.

Valdemarsviks kommun erbjuder en utomordentligt fin uppväxtmiljö för barn och ungdom men också en mycket god utbildning i välordnade skolor. Kommunen sörjer självfallet också för äldres bekvämlighet och trygghet genom vård och service med omtanke. Föreningslivet i kommunen är aktivt.


ARBETSUPPGIFTER
Valdemarsviks kommun söker en kollega till en ny kanslienhet. Enheten fungerar som en stödfunktion för den politiska verksamheten avseende bland annat kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens utskott, när det gäller förberedelser av ärenden, kallelser till sammanträden samt protokoll från sammanträden.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- sekreterarskap i utskotten för Stöd och omsorg samt för Barn, utbildning och arbetsmarknad samt som ersättare för sekreterare i kommunfullmäktige och kommunstyrelsen och dess arbetsutskott.
- att delta i beredning av ärenden
- att genomföra utredningar
- att medverka vid allmänna val
samt att vara arbetsledare vid dennes frånvaro.


KVALIFIKATIONER
Erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, på högskolenivå. För tjänsten krävs att du arbetar självständigt och har hög förmåga till att ta initiativ och organisera. Du har mycket god förmåga att på egen hand fullfölja dina arbetsuppgifter snabbt och metodiskt med goda resultat. Tjänsten kräver att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har goda IT-kunskaper, lätt för att sätta dig in i nya frågor och en god analytisk förmåga.
Du ger ett förtroendefullt intryck och bidrar till att skapa och förvalta goda relationer såväl internt som externt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Har du erfarenhet från kommunal förvaltning med motsvarande arbetsuppgifter är det meriterande.


ÖVRIGT
Individuell lönesättning tillämpas

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45 070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Valdemarsviks kommun VALDEMARSVIK
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön FÖRMÅNER Friskvårdstimma alternativt friskvårdspeng.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 1 april 2015

Besöksadress

Storgatan 37
None

Postadress

None
VALDEMARSVIK, 61580

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024