OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.
Om oss
Närhälsan Torslanda Rehabmottagning är centralt belägen intill Amhults resecenter på Hisingen.
Du tar dig hit med buss från Centralen/Nils Ericsson terminalen på cirka 30 minuter. Hos oss arbetar ett gäng med drivna sjukgymnaster/fysioterapeuter, arbetsterapeuter samt kanslister och i arbetsgruppen har vi en fin gemenskap. Vi arbetar som ett lag och hjälper varandra samtidigt som var och en tar ansvar för sina arbetsuppgifter. Som anställd inom Närhälsan erbjuds du olika former av utvecklingsmöjligheter exempelvis genom internutbildningar. På arbetsplatsen arbetar vi aktivt med utvecklingsarbete för att ständigt förbättra arbetssätt och på bästa sätt möta kundernas behov.
Följ gärna Närhälsan Rehab på Instagram: https://www.instagram.com/narhalsanrehab/
Om arbetet
I din roll som kanslist kommer du att möta och välkomna våra kunder och patienter i vår reception. Dina främsta arbetsuppgifter är kassaarbete, telefonservice och tidsbokning, men även andra administrativa uppgifter såsom remiss-hantering, beställning av material/varor och schemaläggning ingår. Som kanslist har du en viktig samordnande roll på rehabmottagningen och kan ses som spindeln i nätet. Förutom det grundläggande kanslistarbetet kommer du även arbeta som vår lokala IT-administratör (LITA). LITA arbetar bland annat med behörigheter, är kontaktperson mot VGR-IT och hanterar byte av datorer. Inga förkunskaper till LITA krävs då arbetsgivaren står för utbildningen.
Om dig
Vi söker dig som tycker om att möta människor och ser patientkontakten som din största och viktigaste arbetsuppgift. Du har en administrativ utbildning och erfarenhet av att hantera datajournalsystem och faktureringsdatasystem. Det är även meriterande om du har erfarenhet från arbete på rehabmottagning. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper som att du är flexibel, lösningsorienterad samt har förmåga att samarbeta och arbeta självständigt. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete. Pålitlig, omtänksam och nytänkande är våra ledord som vi gärna vill att du reflekterar över och utvecklar i ditt personliga brev.
Villkor
Intervjuer sker fortlöpande under rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen att skicka in din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Rasmusson, Enhetschef
0700-824728