OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HK Ankaret är en av Skånes största handbollsföreningar med drygt 700 medlemmar och lag i alla åldrar, från bollskola till seniorhandboll. Vår verksamhetsidé är att med ett brinnande intresse för handboll skapa välutbildade handbollsspelare och kommande ledare och samhällsmedborgare fostrade inom föreningslivet. Vi strävar efter en stor bredd inom barn och ungdomshandbollen och vi vill hålla kvar ”så många som möjligt så länge som möjligt” inom handbollen. Som klubb skapar vi en inspirerande fritid med individuell utveckling för bredd och en bra miljö för ungdomar som vill satsa på sin handbollskarriär. Vi har som filosofi att spela en modern och attraktiv handboll. För våra seniorlag har vi som ambition att spela på en tillräckligt hög nivå för att våra egna ungdomar skall ha sina förebilder inom föreningen och för att vara en attraktiv klubb för såväl ungdomar som seniorspelare.
Nu söker vi dig som vill vara med och bemanna vår kanslifunktion.
Arbetsuppgifter
I rollen som kanslist kommer dina arbetsuppgifter bl.a. omfatta:
Allmän support till våra ledare
Planering av och delaktighet i våra hemmamatcher
Hantering av materialinköp för våra spelare, ledare och föräldrar
Leda och samordna arrangemang som t ex cuper, summer camp, USM och andra aktiviteter
Uppdatera och publicera nyheter/information på hemsidan och i sociala medier
Administration av LOK-stöd och aktivitetsbidrag
Administration och hantering av nycklar/taggar till våra olika anläggningar
Reseplanering och bokningar för våra representationslag
Kontakt med andra föreningar, förbund och kommunen
Support med administration och planering av träningstider, matcher m.m.
Redovisning och löneadministration i Fortnox
Upprätta Bemanningsschema Café för våra lag
Din profil
Du är initiativrik och driver självständigt arbetet framåt på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Arbetstiderna varierar, främst görs arbetet dagtid men arbete på kvällar och helger förekommer.
Du är noggrann, kommunikativ och har lätt för att ta nya kontakter. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande men det viktigaste är att du brinner för föreningsverksamhet. Vi lägger stor vikt vid din personlighet, som att kunna bygga och utveckla relationer med ledare och samarbetspartners.
För att ta dig an rollen tror vi att du har minst gymnasiekompetens, vana vid administrativt arbete och erfarenhet av att arbeta i projekt. God datorvana och kunskap i Office-programmen är ett krav då digitaliseringsgraden i vår verksamhet och våra system är förhållandevis hög. Körkort är önskvärt.
Din vardag
Din arbetsplats är på vårt kansli i Borgeby där vår hemmaarena, Borgebyhallen, också finns.
Du rapporterar till och arbetar i nära samarbete med vår klubbchef. På vårt moderna kansli möter du Ankarets spelare, tränare, föräldrar och handbollsvänner från andra föreningar. I din roll bidrar du med service och med att utveckla HK Ankaret mot nya mål och visioner där vi vill skapa ”magi för våra medlemmar och besökare” i form av en hall med handboll där vi samlar alla spelare, tränare, frivilliga, anställda, föräldrar och andra HK Ankaret-vänner. Ditt arbete kommer att vara väsentligt när föreningen tillsammans med alla engagerade ledare säkrar att HK Ankaret förblir en av Skånes ledande handbollsföreningar.
Till denna tjänst söker vi en person som kan arbeta deltid (50%), tillträde sker snarats. Vi genomför intervjuer löpande så skicka in din ansökan redan idag!
För mer information om tjänsten, kontakta klubbchef Lars Eide Andersson på 0702 – 50 92 08
Ansökan med meritförteckning och personligt brev skickas senast 20 februari 2023 via mejl till klubbchef@hkankaret.se
Vi ser fram emot att lära känna dig!