Kanslist till vårdadministrationen på Medicinkliniken i Ljungby

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Ljungby lasarett är ett länsdelssjukhus. Vi har korta beslutsvägar vilket är en av det lilla sjukhusets stora fördelar. Trots vår storlek har vi de flesta kliniker och specialiteter representerade, dessutom med akutsjukvård dygnets alla timmar.

Medicinkliniken i Ljungby består av två vårdavdelningar, mottagningar, fysiologiskt laboratorium, dialys och medicinsk dagsjukvård. Kliniken har ca 140 anställda.
Sekreterarna som arbetar för Medicinkliniken ingår i en gemensam vårdadministration inom Medicin- och akutcentrum.
Inom den gemensamma vårdadministrationen är vi ca 70 medarbetare.

Nu söker vi dig som vill arbeta som kanslist hos oss.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ha till uppgift att hjälpa enhetens medicinska sekreterare och övrig vårdpersonal med diverse olika administrativa arbetsuppgifter så som posthantering, scanning, och registrering. Stor del av arbetsuppgifterna är kopplade till journalsystemet Cosmic.
Du kommer att vara en betydelsefull medarbetare i samarbetet med övriga yrkesgrupper inom verksamheten.
Vi är ett härligt gäng som trivs och har roligt på jobbet vilket vi hoppas att du också vill ha!

KVALIFIKATIONER
Du har avslutad gymnasieutbildning med slutbetyg. Har du därutöver högre studier är det meriterande såväl som tidigare arbetslivserfarenhet inom administrativt yrke.
För att trivas i rollen som kanslist hos oss trivs du med att samarbeta med andra och ge god service till de kollegor du har runt dig. Du har lätt för att ta dig an nya arbetsuppgifter och kan prioritera. En förutsättning för att känna sig trygg i rollen är goda kunskaper i svenska språket i tal såväl som skrift.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029

Kontaktpersoner på detta företaget

Veksamhetschef Sunny Sandström
0470-58 30 60
HR-chef Camilla Löfstrand
0470-58 30 55
Internatsföreståndare Cornelia Gylfe

Rektor Uffe Tannerfalk

HR-specialist Sara Svensson
0470-58 70 24
Avdelningschef Paula Silvert
0470- 58 79 19
Avdelningschef avd 2 Marie Karlsson
0372-58 50 36
HR-specialist Jenny Nordin
0470-58 97 07
Avdelningschef Bukurije Kunushevci
0470- 58 67 18
Avdelningschef Peter Tjelander
0470-58 65 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg VÄXJÖ
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-02-01 Eller enligt överenskommelse., upphör: 2017-10-31 .
  • Publicerat: 6 december 2016

Besöksadress

Ingelstadsvägen 9 35188 VÄXJÖ
None

Postadress

Ingelstadsvägen 9
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Administratör till Frivården Borås, Vikariat

Administratör till Frivården Borås, Vikariat

18 december 2024

Kanslist Emmaboda Golfklubb

Kanslist Emmaboda Golfklubb

16 december 2024

Administratör

Administratör

12 december 2024