Kanslist välkomnas till Akutmottagning

Kanslist välkomnas till Akutmottagning

Arbetsbeskrivning

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Om vår verksamhet 

Vår akutmottagning tar emot cirka 45 000 patienter per år som söker för medicinska eller ortopediska besvär.

Akutmottagningen har ungefär 100 medarbetare bestående av sjuksköterskor, undersköterskor, vårdplatskoordinatorer, omsorgskoordinatorer och kanslister. Vi arbetar teambaserat och i nära samarbete med fysioterapeuter, arbetsterapeuter och läkare. 

Vi arbetar aktivt för att skapa en ännu bättre arbetsplats för våra medarbetare. Detta gör vi genom att lägga vikt vid ett närvarande ledarskap, där vi värnar om medarbetarnas delaktighet. Som medarbetare hos oss har du möjligheten att vara med och påverka och forma din vardag. Vi arbetar kontinuerligt med att ge våra medarbetare möjlighet och utrymme till kompetensutveckling

Är du vår nya kanslist?

Som kanslist på akutmottagningen kommer du att ha en varierande arbetsdag där du bland annat kommer att arbeta tillsammans med vårdteamet i det första möte med patienten. Din uppgift är där att skriva in patienten i våra administrativa system. Utöver detta ingår även arbetsuppgifter så som telefonservice, tidbokning, tolkbeställning och post- och fakturahantering.  

Vem söker vi?

För denna tjänst söker vi dig som har gymnasieexamen. Vi söker dig som har ett gott bemötande, och en hög servicekänsla. Du har ett flexibelt arbetssätt där du gärna tar dig an nya arbetsuppgifter och ser fram emot att lära dig något nytt. Vi värdesätter god samarbetsförmåga, social kompetens, flexibilitet och en lösningsorienterad inställning. Vidare har du även en god datorvana och har lätt för att lära dig olika datorsystem samt hantera dessa obehindrat efter en kortare introduktion. Du har likaså mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Behärskar du fler språk är detta meriterande. 

Som kanslist på akutmottagningen ingår tjänstgöring dag, kväll och helg. 

Varmt välkommen med din ansökan!

https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.


Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionsledare, Pernilla Floman (v.28-29)
031-343 07 83
Vårdenhetschef, Elisabet Meiton (f.ro.m v.30)
031-343 07 94
Sektionsledare, Pernilla Floman
031-343 07 83
Vårdenhetschef, Elisabet Meiton
031-343 07 94
Biträdande vårdenhetschef, Pernilla Floman
031- 343 07 83
Biträdande vårdenhetschef, Marianne Von Mentzer
031-343 03 99
Biträdande vårdenhetschef, Magnus Kristiansson
031-343 03 09

Sammanfattning

Besöksadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43135

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024