OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sudrets pastorat består av tre församlingar och 14 kyrkor med expedition i Havdhem. Totalt är vi ett arbetslag på ca 20 personer. Eftersom vår nuvarande kanslist går i pension söker vi en ny.
Du som söker ska ha sinne för ordning och planering, vara bra på skrift och ha god datorvana. Du ska trivas med att jobba med andra men också kunna arbeta självständigt. Du bör ha viss kännedom om Svenska kyrkan och dela organisationens värderingar.
Tjänsten omfattar bland annat receptionsarbete, bokningar, registervård, uppdatering av hemsida och andra förekommande kontorsuppgifter. Denna del av tjänsten omfattar ca 75%.
Informationsdelen av tjänsten omfattar 25% och innebär arbete med pastoratets tidning som ges ut 4 gånger/år. För detta arbete krävs kunskap i något layoutprogram som Indesign samt Photoshop.
Krav för tjänsten:
Lägst treårig gymnasial utbildning
God kunskap i svenska språket, både i tal och skrift
God datorvana (Word och Excel bl a)
Körkort
Arbetstider, dagtid måndag-fredag
Provanställning på 6 månader kan bli aktuell
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet