OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sector Alarm är en totalleverantör av trygghet och säkerhet för privata hem. Sector Alarm har idag 320.000 kunder och är den näst största aktören på den svenska marknaden för hemlarm. Sedan etableringen 1989 har företaget utvecklats till att idag vara det näst största larmföretaget i Norden. Sector Alarm växer snabbt och har idag verksamhet i Irland, Norge och Sverige. Sector Alarm har som långsiktigt mål att bli det ledande företaget för hemlarm i Europa.
Arbetsbeskrivning
Som kapacitetskoordinator ansvarar du för att det skall finnas tillräckligt med installations - och service kapacitet i hela vårt täckningsområde.
Tjänstens huvudfokus är att ha en klar bild om hur kapaciteten ser ut, idag, denna vecka och kommande veckor. Detta för att på så sätt kunna fördela installatörer på korrekta orter och uppdrag. Du skall ta hänsyn till kostnad, resor, aktivitetsutnyttjande och restider.
Tjänsten innebär följande ansvar:
* Övervakning och planering av installatörernas schema
* Fördela kapaciteten på ett optimalt sätt.
* Hitta optimala lösningar vid oförutsedd frånvaro och tidsbrist
* Ha en tät dialog med de regionala cheferna på driftavdelningen
* Se över försäljningen som sker runt om i landet
* Finnas till hjälp för övriga avdelningar inom Sector Alarm, främst kundtjänst.
* Ha i beaktning att korrekta aktiviteter bokas på korrekta dagar, (färre restider när vi bokar smart)
* Gantt – system för schemahantering
Till vår hjälp använder vi oss ett optimeringsprogram som heter Service Power och Service Manager.
Krav på person:
* Vi söker dig som är intresserad av och har förståelse för tidsplanering och optimering samt har ett logiskt tänkande.
* Gymnasieutbildning
* God datavana
* Kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska.
* Du har en god servicekänsla och har mycket god social kompetens.
* Du är inte rädd för att ta egna initiativ
* Du har god förmåga att arbeta både i grupp och individuellt.
* Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med tidsplanering.
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är målmedveten, kundorienterad och noggrann. Du är strukturerad och gillar nya utmaningar. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälpa människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt. Eftersom arbetsbelastningen kan variera under dagen är det viktigt att du har en förmåga att tempoväxla samt hantera stress.
För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl inom rollen som personligt.