Kapacitetsplanerare till Siemens Energy

Kapacitetsplanerare till Siemens Energy

Arbetsbeskrivning

Siemens Energy söker nu en kapacitetsplanerare till avdelningen Logistics & Production Planning. Har du erfarenhet av kapacitetsplanering och utbildning inom logistik? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Om företaget
Siemens Energy AB utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På Siemens Energy arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.

Dina arbetsuppgifter
I arbetet som kapacitetsplanerare kommer du utifrån sälj och verksamhetsplaneringens huvudplan skapa en beläggningsplan som är förankrad med verkstadschefer. I de fall behov finns så tar du fram underlag vid simuleringar och rekommenderar lämpliga åtgärder för att skapa en realistisk beläggningssituation. Du ser även till att agera vid över- och underbeläggning. Du underhåller anskaffningsparametrar i SAP i de fall material kommer att skickas till legoleverantör.

Avdelningen Logistics & Production Plannings utmaning är att skapa hög leveransförmåga till låg kapitalkostnad. Det innebär att vi jobbar för att företaget ska anskaffa rätt material, i rätt mängd, i rätt tid, samt att vi förbrukar det material vi redan har hemma. Vi söker därför en person som agerar som kapacitetsplanerare för ett specifikt tillverkningsområde samt utvecklar kapacitetsplaneringen inom det området.

Din profil
Du har sannolikt jobbat några år inom kapacitetsplanering och har teoretiska kunskaper i planering och har förmågan och erfarenhet av att omsätta det i praktiken. Du har antagligen högskoleexamen med inriktning mot logistik eller motsvarande. För att trivas i rollen har du även erfarenhet av att driva projekt. Som person har du lätt för att samarbeta och kommunicera med andra, både på svenska och engelska. Du behärskar svenska flytande i både tal och skrift. Du har även god vana av att arbeta i SAP och Excel. Du trivs med problemlösning, är analytisk, strukturerad och har mod att utmana och ifrågasätta nuvarande arbetssätt för att driva förbättringar.

Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV och personligt brev till oss idag.
Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Lina Andersson lina.andersson@skill.se
Välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Liknande jobb


4 november 2024

2 november 2024