Karlskrona Lampfabrik söker en ordermottagare med kundansvar

Karlskrona Lampfabrik söker en ordermottagare med kundansvar

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad person med social förmåga och gärna med ett intresse för traditionellt hantverk, då kan det här vara jobbet för dig.

Om företaget
Karlskrona Lampfabrik är ett familjeföretag i femte generationen som alltjämt tillverkar mässingslampor av hög kvalitet för en medveten kundkrets. Tillverkningen omfattar bland annat svarvning, djupdragning, lödning, slipning, lackering och montering. Fabriken, som ligger vackert belägen vid Pantarholmskajen i Karlskrona, har i dagsläget 22 anställda varav 17 arbetar i produktionen.

Efterfrågan på svensktillverkade kvalitetsprodukter har under senare år ökat kraftigt både i Sverige och internationellt och vi behöver nu utöka marknadsavdelningen med ytterligare en ordermottagare.


Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med två kollegor ansvarar du för all kontakt med våra kunder. Du tar emot och besvarar inkommande samtal och mail. Du ansvarar för hela orderprocessen, allt från att ta emot order, lägga in dem i vårt affärssystem (Monitor), till att slutligen administrera frakt och fakturering. Du besvarar också frågor gällande produkter, installation och reklamationer.

Då vi växer och utvecklar vår verksamhet har rätt person med rätt erfarenhet och personlig mognad goda möjligheter att själv påverka sin karriär hos oss.


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba i en kundnära roll. Att ge god service är en självklarhet för dig. Du är strukturerad och har en god förmåga till att se vad som måste prioriteras. Din expertis och ditt förtroendeingivande sätt gör att du lätt skapar långsiktiga relationer med såväl kunder som kollegor. Du har tidigare arbetet i en administrativ roll och känner dig hemma i såväl Officepaketet som Monitor, eller andra liknande affärssystem. Du trivs när det händer mycket och kan hantera ett bitvis högt tempo i en miljö som präglas av samarbete över avdelningarna.

För att du ska lyckas i rollen ser vi att du:
• har en naturlig talang för att skapa och bibehålla goda kundrelationer
• är strukturerad och bra på administration
• är en självgående person som ser lösningar där andra ser problem
• har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• är intresserad av inredning och arkitektur

Har du drivit eget företag/e-handel är det meriterande. Det är även andra språkkunskaper utöver svenska och engelska – framförallt tyska eller franska är ett plus. Tidigare erfarenheter från arbete mot arkitekter och inredare är även det en merit.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan, frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Susanne Öman, susanne.oman@skill.se alt 013-32 94 08 eller Ann-Christin Andersson,
ann-christin.andersson@skill.se alt 0455-32 53 61.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.


Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Liknande jobb


18 november 2024

18 november 2024

14 november 2024