Karriärmöjlighet som Registrator på Havs- och vattenmyndigheten

Karriärmöjlighet som Registrator på Havs- och vattenmyndigheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett engagerat team som arbetar för hållbar samhällsnytta? Havs- och vattenmyndigheten (HaV) söker nu en driven och erfaren Registrator för att stötta i det dagliga registratorsarbetet under den pågående implementeringen av ett nytt ärendehanteringssystem.

OM TJÄNSTEN

I rollen som Registrator på den administrativa avdelningen kommer du att delta i det dagliga registratorsarbetet inom myndighetens befintliga ärendehanteringssystem. Som en viktig del av teamet kommer du även att stötta i implementeringsprojektet för det nya ärendehanteringssystemet, där du får introduktion och stöd från dina kollegor.

Om HaV:
HaV etablerades 2011 och är en förvaltningsmyndighet som, med cirka 400 engagerade medarbetare och konsulter, arbetar på regeringens uppdrag för bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. HaV är en dynamisk arbetsplats som strävar efter att genomföra uppdrag i enlighet med den statliga värdegrunden.

Dina ansvarsområden inkluderar:
- Löpande dagliga arbetsuppgifter i ärendehanteringssystemet.
- Aktiv medverkan i implementeringsprojektet för det nya ärendehanteringssystemet.
- Samarbeta med kollegor för att säkerställa effektiv registratur och informationshantering.

Du erbjuds
- En spännande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och bidra till hållbar samhällsutveckling.
- Kollegor som välkomnar och stöttar dig i din roll.
- En chans att vara med och forma implementeringen av det nya ärendehanteringssystemet.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Registratorsutbildning eller annan relevant utbildning alternativt erfarenhet som bedöms som likvärdig
- 6 månaders arbetslivserfarenhet som registrator eller arbetsuppgifter som bedöms likvärdig
- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Kännedom kring lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktion
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift då det krävs i de dagliga arbetsuppgifterna

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Noggrann
- Samarbetsvillig
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 1 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024