OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Väg & Miljö är ett mindre konsultföretag som har balanserat miljö och utveckling i över 20 år. Vi har uppdrag som handlar om allt från miljöstödsfrågor vid underhåll av vägar till hydrologiska modelleringar av myrar. Gemensamt för våra uppdrag är att GIS- och kartteknik används i samtliga. Vi behöver därför förstärkning av en karttekniker till vårt huvudkontor i Karlstad. Din främsta arbetsuppgift är att framställa kartor som illustrerar aktuella projektområden och att arbeta med kvalitetshöjning av våra kartor. På så vis blir du ett viktigt projektstöd i pågående uppdrag och kommer ingå i flera projektbaserade team.
Varför ska du välja Väg & Miljö?
Vi kan erbjuda en spännande arbetsplats med kunniga kollegor inom flera områden.
Vi är verksamma inom större delen av landet. Förutom huvudkontoret i Karlstad har vi kontor och medarbetare på flera orter, bland annat Uppsala, Jönköping, Linköping, Umeå och Östersund.
Vi har för tredje året blivit utsedda till Gasellföretag!
Vi erbjuder flexibel arbetstid, sjukvårdsförsäkring och ett generöst friskvårdsbidrag.
Kollektivavtal ✔
Om dig
Du ska ha relevant utbildning inom kartteknik, till exempel från yrkeshögskola. Du ska lägst ha gymnasieutbildning kombinerat med arbetslivserfarenhet inom kartframställning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du behöver vara flexibel, noggrann, kvalitetsmedveten och självgående. Det är viktigt att du samarbetar på ett lyhört och kommunikativt sätt.
Det är också viktigt att du trivs med rutinmässiga arbetsuppgifter och att kartframställning tilltalar din kreativa ådra.
Det är meriterande om du har arbetat i ESRI:s programvaror (FieldMaps, Survey, ArcGis Online, ArcMap/ArcGIS Pro).
Ansök till tjänsten genom att skicka in ditt CV och ett personligt brev till maria.lovendahl@vagochmiljo.se senast den 13 januari.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.