OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sparbanken Eken är inte en vanlig bank. Vi är kundnära och enkla att ha att göra med. Vi är en lokal bank som finns nära våra kunder genom livets alla faser. Att vi är lokalt ägda och gillar att ge tillbaka till närsamhället skapar stolthet, både hos våra medarbetare och kunder.
Om tjänsten
I kassa/kundtjänst är du bankens viktiga ansikte utåt. Du hjälper både privat- och företagskunder med vanligt förekommande kassaärenden som betalningar, inlåningskonton och övriga vardagsärenden. I den här rollen guidar och inspirerar du även kunder i våra digitala kanaler.
Om dig
Som medarbetare hos oss förutsätts det att du vill och kan skapa goda relationer och upprätta förtroende. Att ge bra service är en självklarhet för dig. Arbetstempot är ibland högt och därför är det bra om du tycker om att ha mycket att göra och se till att uppgifter blir utförda både snabbt och korrekt. Du har god initiativförmåga och vill ta till dig nya kunskaper och arbetssätt. Du har minst en avslutad gymnasieutbildning.
Vi söker dig som har lätt för att möta nya människor och vill ge våra kunder en bra upplevelse av oss som bank. För att klara arbetet krävs goda kunskaper i svenska språket i tal och i skrift. Erfarenhet från arbete i bank är meriterande. Även meriterande om du har läst ekonomiprogrammet från gymnasiet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %
Placeringsort är vårt kontor i Ryd, Tingsryds kommun
Urval och intervjuer sker löpande, dock vill vi ha din ansökan senast den 19/11
Ansökningar hanteras av vår HR-konsult Elisabeth Dahl
Frågor om tjänsten besvaras av kontorschef Camilla Lönquist-Roos, Camilla.lonquist@sparbankeneken.se 0459- 388 05
Facklig kontaktperson: Linda Uvsjö, telefon 0459-387 79