Kategori- och inköpsansvarig i Solna

Arbetsbeskrivning

Kategori- och inköpsansvarig i Solna
Har du flera års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp och kategoriarbete? Har du god avtalskunskap och god förhandlingsvana? Då har vi nästa uppdrag för dig! Vi söker en kategori- och inköpsansvarig till ICA i Solna. Tjänsten är till ICAs Indirekt Material & Service avdelningen. För att vara aktuell för denna spännande tjänst krävs att du är kommunikativ, strukturerad, proaktiv och analytisk. Låter det här som du? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan redan idag!

Omfattning: Konsultuppdrag på heltid. Start omgående med uppdragslängd till och med 2019-06-30, med chans till förlängning för rätt person. Arbetstider är på vardagar 8-17.

Arbetsbeskrivning
I din roll som kategori- och inköpsansvarig kommer du har du en strategisk och taktisk roll med stort eget ansvar där du samarbetar och samverkar med Kategori- och inköpsassistenter och med andra Kategori- och Inköpsansvariga för olika kategorier inom avdelningen. Därtill samverkar du med IMS Tekniska konsulter som primärt supportar nyetableringar och förnyelser av butiker, samt samverkar med andra funktioner inom ICAs affärsområden, investerings-, affärsanalys-, projektlednings- och analysfunktioner. Du är starkt bidragande till att utveckla, upphandla och tillhandahålla ett sortiment som stödjer ICAs butikers behov, men är även involverad i centrala ICA-koncept och projekt där ditt sortiment efterfrågas. Rollen rapporterar till Kategori- och Inköpschef IMS.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ansvara för att sortimentet uppfyller ICAs Goda Affärer, lagkrav, certifieringskrav, till bra förhandlade priser och villkor.
• Upprätta kategoriplaner vilka sedan ligger till grund för långsiktiga strategier och handlingsplaner. Vidare följer du omvärldstrender och utformar strategier som gör ICA fortsatt konkurrenskraftigt i framtiden och bidrar till formandet av framtidens butiker.
• Samverka inom ICA Gruppen för att ta tillvara på inköpssynergier i de olika verksamheterna och dess marknader.
• Ansvara för försäljningsutveckling och bruttovinst för dina kategorier samt sortimentsutveckling.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Kvalifikationer
Här behöver du:

• Mycket goda kunskaper och flera års arbetslivserfarenhet inom strategiskt inköp och kategoriarbete med god avtalskunskap och god förhandlingsvana.
• Mycket goda kunskaper i Excel/Office och allmänt god förmåga av olika IT-verktyg och system.
• Väldigt god svenska och engelska i såväl tal sam skrift.
Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Som person är du kommunikativ och en god relationsbyggare med vana att samarbeta och nätverka i matrisorganisation med många intressenter. Du är även proaktiv och med starkt eget driv till att driva projekt, förändring och förbättringsinitiativ av interna processer. Dessutom är du analytisk, strukturerad och har förmåga att slutföra komplexa projekt med leverans.

Det är meriterande (ej krav) om du har retail kunskap och god ICA kännedom.

Låter det här som du? Då kommer du vara en uppskattad kollega hos oss!


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi har som målsättning att bidra till en bättre arbetsmarknad. Det gör vi genom att hitta rätt matchning mellan företag och arbetssökande. På så sätt hjälper vi företag att växa och bli mer framgångsrika och vi hjälper arbetssökande att hitta rätt jobb och uppnå sina drömmar.

Sista ansökningsdag: 2018-12-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Marica Blomqvist, marica.blomqvist@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 6 november 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Inköpare till Ragn-Sells

Inköpare till Ragn-Sells

23 december 2024

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

Inköpare till Växjöfabriken Produktions AB

23 december 2024