OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är mitt uppe i en omfattande transformationsresa där vi bygger förutsättningarna för att bättre kunna möta en snabb föränderlig omvärld. Vi introducerar nya IT-stöd, en mer kundfokuserad organisationsstruktur, nya agila arbetssätt och vi kommer att ha ett ännu större fokus på datadriven analys. Vill du vara med på vår spännande resa och forma framtidens ICA?"
Butiksutveckling inom ICA Sverige AB arbetar med att skapa förutsättningar för attraktiva, kundanpassade och lönsamma butiker. Vi ansvarar för att ICA:s koncept och butikslösningar idag och imorgon bidrar till god lönsamhet i butik och koncern. Funktionen omfattar Inköp, Utveckling, Styrdokumentation och Ytoptimering.
Vi söker nu en kategori- och inköpskoordinator – visstid 2022
Roll
Som Kategori- och inköpskoordinator stöttar man inköparen i en koordinerande roll med stort eget ansvar. Rollen innebär hög grad av kommunikation muntligen och skriftligen genom ett omfattande nätverk internt inom ICA Gruppen och externt mot leverantörer och butik. I rollen förväntas man ha hög analytisk förmåga, förmåga att se komplexa samband samt vana av att verka i en föränderlig miljö. Arbetet är på operativ/taktisk nivå, med tyngdpunkt på analys, men rollen bidrar med inspel till strategiskt kategori- och inköpsarbete samt till verksamhetsutveckling.
Butiksutveckling är inne i en spännande utvecklingsfas som bl.a. ska resultera i ett förbättrat och förenklat affärsvärde för butiker och ICA:s profiler. Sortimentet, erbjudandet och arbetsformerna behöver utvecklas för att bidra till formandet av framtidens butiker. Stort fokus kommer därför ligga på implementation av nya IT-system, datadriven analys, att säkerställa faktabaserade beslutsunderlag samt att utveckla arbetssätt och processer. Tempot är högt men vi erbjuder en tjänst med stor utvecklingspotential för rätt person.
Kunskaper
Mycket god datorvana, inkl. Microsoft Office och speciellt Excel
Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Förmåga att hantera stora datamängder i högt tempo med stor säkerhet
Meriterande att vara god användare av ICA´s olika system rörande artikeladministration
Erfarenhet
Akademisk examen, såsom Civilingenjör, Civilekonom eller motsvarande
Ett par års relevant arbetslivserfarenhet inom inköp, alternativt managementkonsult
Erfarenhet att arbeta mot tydliga deadlines och mot flera olika gränssnitt
Kunskap från övriga delar av ICA samt erfarenhet av kontakt med leverantör och butik
Personliga egenskaper
Drivande och handlingskraftig
Affärsmässig och resultatinriktad
Kommunikativ
Detaljorienterad och noggrann
Personlig mognad med viljan att ta eget ansvar
Anställningsform:
Visstidsanställning, 2022
Sista dag för ansökan:
Sista ansökningsdag är 2022-03-04. Urval sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktperson
För ytterligare frågor om rollen kontakta Carl Hölcke, Team Lead Butiksinredning & Utrustning carl.holcke@ica.se
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Avdelningschef Peter Högberg
023- 45682
Inside Sales Helen Alvarez
08-734 33 23
Talent Management Annika Westman