Kategoriansvarig inom Bygghandel och Avfallshantering

Kategoriansvarig inom Bygghandel och Avfallshantering

Arbetsbeskrivning

Att bygga och sköta om vägar och infrastruktur är stort. Att bidra till samhällsutvecklingen är ännu större. Hos oss får du göra både och. Nu söker vi en Kategoriansvarig inom Bygghandel och Avfallshantering. Inom Svevia kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Här får du möjlighet att utvecklas och utveckla andra som en specialist på väg - med engagemang, samarbete och ansvar.

Ditt uppdrag som Kategoriansvarig
Tycker du det är kul att göra bra affärer som även leder oss mot klimatneutralitet? Då är detta något för dig!

Ditt uppdrag består i att vara stöd till verksamheterna inom inköpskategorierna Bygghandel och Avfallshantering. Vi samarbetar med sunda leverantörer där det är totalkostnaden som räknas. För att nå dit behöver du ha koll på marknaden och befintliga leverantörer, kunna göra upphandlingar och utvecklas tillsammans med våra leverantörer. Detta för att vi ska kunna erbjuda vår verksamhet ökad konkurrenskraft utan att ge avkall på att våra inköp sker på ett korrekt sätt och med klimatneutralitet i målbilden.

Ansvarsområden

Du arbetar med såväl strategiska, som taktiska och operativa inköpsfrågor. I rollen ingår exempelvis att:

- Leda strategiska inköpsprojekt, affärsförhandlingar och upprätta centrala avtal.
- Leverantörsutveckling, upprättande av arbetssätt och uppföljning.
- Kategori- och avtalsarbete i samarbete med kategoriteam bestående av representanter från verksamheten. Vid upphandlingar och andra åtgärder är din arbetsdag lik en projektledares med mycket kommunikation och samarbete med flera olika intressenter.
- Fungera som specialiststöd vid projektavtal, samt vara en naturlig resurs vid eskalering av ärenden.




Vem är du?
Vi söker dig som vill utveckla hur vi gör våra inköp inom Bygghandel och Avfallshantering och som har en bra grund att stå på när det gäller affärer och upphandlingar. Du är utbildad civil-/högskoleingenjör, gärna med inriktning mot logistik och inköp eller har motsvarande kunskap förvärvad genom tidigare arbetslivserfarenhet. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet av kategoristyrning och har verkat inom byggbranschen. Vidare har du god erfarenhet av analysarbete, förhandling, avtalsskrivning och leverantörsutveckling.

Du tar ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och är bra på att planera, prioritera och driva ditt arbete framåt. Som person är du är en relationsbyggare med ett genuint intresse för att lösa verksamhetens behov och utmaningar. Du anpassar dig snabb till olika situationer och både stöttar och utmanar verksamheten på ett affärsmässigt sätt. Tillsammans med andra samarbetar du för att nå bästa resultat.

En del av något större
Du kommer tillhöra den centrala inköpsfunktionen på drygt tio personer och du rapporterar till Svevias koncerninköpschef. Därutöver ingår du i ett eller flera kategoriteam bestående av representanter från verksamheten.

Varför Svevia?
Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Framgången skapar vi som ett lag. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?



Ansökan och information
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV och svara på några urvalsfrågor. Vår rekryteringsprocess bygger på ett kompetensbaserat arbetssätt, det är en förutsättning för att rekrytera kvalitetssäkert, inkluderande och fördomsfritt. Därför vill vi inte ha ett personligt brev.

Varmt välkommen att skicka in din ansökan snarast möjligt, och som senast den 7 december. Vi går igenom ansökningar löpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karl Kloste, Koncerninköpschef 072-7351921 eller Ulrika Palm, HR-specialist 070-2037394.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Helmbäck
040-28 79 23
Johan Thuresson
070-334 46 74
Pernilla Haapalahti
+46 08 764 23 18
Kajsa Hembäck
040-287923
Leif Erlandsson
0611-442 62, 070-600 71 51
Kajsa Helmbäck
040-28 79 83
Pernilla Haapalahti
+46 8 764 23 18
Christine Gadd
036-15 14 28
Petra Fristedt, HR-avdelningen
08-764 23 14
Petra Fristedt, HR-specialist
08-7642314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svevia
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 7 december 2022

Besöksadress

Svevias huvudkontor Hemvärnsgatan 15
None

Postadress

Box 4018
Stockholm, 17104

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024