Kategoriansvarigt inköp till Gunnar Karlsen

Kategoriansvarigt inköp till Gunnar Karlsen

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya kollega? 
Vill du vara med och utvecklas med oss och samtidigt arbeta för en bättre miljö? Till Gunnar Karlsen Sverige AB söker vi just nu en kategoriansvarig till vår inköpsavdelning med placering i Stockholm.
Gunnar Karlsen befinner sig i en spännande utvecklingsfas med implementering av en ny koncernstrategi, G-Kraft och på inköpssidan har vi har nyligen centraliserat inköpsverksamhet. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår inköpsfunktion och som har en stor kunskap av inköp inom VS.
Hur kommer ditt uppdrag att se ut?
Gunnar Karlsen Sverige AB är ett av Sveriges mest framstående installationsföretag och vi är övertygade om att den största potentialen för kompetensutveckling finns i det dagliga arbetet, genom samarbete med dina övriga kollegor. Medarbetare som kontinuerligt utvecklas blir engagerade och får en ökad förståelse för sina kollegor och våra kunder och deras behov.
I rollen som Kategoriansvarig inköp erbjuds du en nyckelroll och ett ansvar för att långsiktigt utveckla samarbetet och relationen mellan Gunnar Karlsen och de centrala leverantörerna inom branschen. Du ansvarar för genomförande av strategi för inköp, arbete med urval och bedömning av leverantörer samt förhandling av inköpspriser. Tillsammans med områdeschefer inom VS-verksamheten ansvarar du även för samordning av löpande materialbehov.
En del av uppdraget är att säkra att leveranser till våra kontakter sker i enlighet med överenskomna avtal med leverantörer, både avseende tid, pris och kvalitet. Det ingår även att göra jämförelser av anbud och uppföljning av kostnader för produkter och tjänster regelbundet. Du ansvarar även för att förhandla och teckna ramavtal inklusive att informera, följa upp och samordna innehåll och utfall av dessa.
Du kommer vara en del av ett stabsteam i Stockholm och Malmö som består av ekonomi, HR, och KMA med inköpschefen som din närmsta chef.  
Huvudsakliga arbetsuppgifter  
Förhandla med leverantörer och organisationer
Ansvar för utveckling av nya strategier och inköpsprojekt
Utveckla policyer och riktlinjer inom inköp
Uppföljning, analys och rapportering av väsentliga nyckeltal
Driva proaktivt förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats
Driva inköpsanalyser inom kategorin VS
Rapportera utvecklingen inom inköp till Inköpschefen
Vem är du? 
Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp eller liknande. Du är van vid att arbeta med inköpsarbete och då gärna inom direkta inköp. Du besitter goda kunskaper om inköp i VS-branschen. Har du jobbat med kategoristyrning är detta meriterande.
För att lyckas i denna roll är du van vid att jobba i affärssystem sedan tidigare och du har viljan att sätta dig in i nya system. Har du dessutom en vana av att förhandla fram och underhålla avtal med leverantörer ser vi detta som extra meriterande.
Då det finns möjlighet att vara med och utforma tjänsten själv är det av stor vikt att du är strukturerad, van att ta ansvar och tycker om att arbeta självständigt. Samtidigt ser vi att du är en teamplayer som trivs med att skapa goda relationer med kollegor som leverantörer. Du drivs av att arbeta i en snabb och varierande arbetsmiljö, är prestigelös och öppen för utmaningar. Vi ser även att du har ett intresse för siffor, har god vana i Excel och gillar att ta egna initiativ för att lösa komplicerade situationer. Slutligen har du en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
B-körkort är ett krav.
Vad kan GK erbjuda dig?  
Vi drivs av att förbättra miljön för våra kunder och för samhället i stort. Hos oss är personlighet, passion och samarbete avgörande och tillsammans tror vi att vi kan göra skillnad. Vår ambition är även att utveckla och utbilda vår personal.
Du får ett varierande arbete med nya utmaningar
Kompetensutveckling med GK-skolan  
Friskvårdsbidrag  
Företagshälsovård  
Försäkringar vid föräldraledighet, sjukdom och pension
Arbetstidsförkortning  
INA – vår värdegrund
På Gunnar Karlsen har vi en helt ny strategi där vi delar en gemensam värdegrund; INA (inkluderande, nyfiken och affärsmässig). Värderingarna styr våra handlingar och vår inställning. De är grunden i vår kultur och riktlinjerna för de val vi gör både som företag och som individer. Genom vår värdegrund skapar vi en hållbar arbetsmiljö, ett hållbart samhälle och hållbara lösningar för generationer. Vi söker och välkomnar kollegor som delar samma värdegrund som oss. Vi förväntar oss att alla som arbetar hos oss följer och lever efter dessa värderingar då de är grunden i vår verksamhet.
Ansökan 
Är du redo att ta första steget till en spännande resa tillsammans med oss på Gunnar Karlsen? Då är du välkommen med din ansökan! Har du några frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Borg
+46 709-68 30 19
Sasa Lukic
0705549790
Farshad Sardarpour
0705127078

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gunnar Karlsen Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 8 januari 2021

Besöksadress

Porfyrvägen 5 224 78 Lund
None

Postadress

Porfyrvägen 5
1281, 16867

Liknande jobb


Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024

Supply Chain Category Specialist

Supply Chain Category Specialist

31 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

25 oktober 2024

Lager 157 söker Assortment Manager Kids

24 oktober 2024