Kategorichef

Kategorichef

Arbetsbeskrivning

Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt och med medarbetare över hela landet kan Pågen varje dag förse landets butiker och konsumenter med färskt bröd.

Pågen har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget som har sitt huvudkontor i Malmö har en stark utveckling och tillväxt och verkar i en stabil bransch. Omsättningen är knappt 4 miljarder SEK.
Mer information hittar du på www.pagen.se

Pågen skall vara den naturliga partnern för att driva kategoritillväxt tillsammans med våra kunder och vi söker nu en Kategorichef till vårt dedikerade kategoriteam i Malmö. Tjänsten är ett föräldravikariat med placering på vårt huvudkontor i Malmö.

Det primära uppdraget som Kategorichef, är att, med relevant Marknads-, POS- data och insikter, skapa gemensamma planer med våra kunder centralt för att tillsammans driva kategoritillväxt. Vidare supporterar KC framtagandet av intern kategori- och spacestrategi samt ansvarar för implementeringen av densamma, internt såväl som externt. I den här rollen rapporterar du till Chef för Kategoriavdelningen, som du kommer att samarbeta nära med såväl som med kategoriutvecklingschef, kategorianalytiker och Space Managers.

Vi är måna om att hålla hög kvalitet i det arbete vi levererar. Våra grundläggande värderingar är Engagemang, Mod, och Ansvar och i den här rollen förväntas ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och för att fatta de löpande besluten under arbetsdagen.

 Huvudsakliga ansvarsområden:


• Ansvara för kundsamarbeten ur ett kategoriperspektiv genom att säkra att vi har löpande kontakt med våra kunder.
• Skapa, underhålla och implementera Pågens kanalplaner och kategoristrategi.
• Hitta potential utifrån POS och marknadsdata för att driva kategoritillväxt.
• Proaktivt ta fram analyser för att analysera konsumenter, shopper, marknad och industri ur ett Kategori & Space perspektiv.
• Ansvara för utvecklingen av årliga kategori - och kundplaner.
• Samarbeta med produktchefer och brand managers för att stödja analys som möjliggöra datadrivna beslut i NPD processen.

Vem är du:

För att lyckas i rollen behöver du vara driven, kommunikativ, ha en utpräglad förmåga att analysera data och tycka om och vara bra på att samarbeta med andra. Vidare behöver du vara strukturerad, noggrann, ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och en god förmåga att projektleda andra och prioritera din egen tid. Som person är du positiv och engagerad och har förmågan att entusiasmera och engagera andra.  

Vi söker dig som har eftergymnasial relevant utbildning inom försäljning, marknadsföring, ekonomi eller statistik samt 3-5 års arbetslivserfarenhet, önskvärt inom dagligvaruhandeln, retail eller leverantör. Goda kunskaper i Excel & Power Bi är avgörande för att lyckas i rollen.

Vi erbjuder en rolig och aktiv roll i ett starkt, stabilt och framgångsrikt familjeföretag. Hos oss får du möjlighet att arbeta självständig och med stort eget ansvar och i en engagerande och inspirerande organisation. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Chefen för Kategoriavdelningen, Mathias Glimmerfelt på: 0706 522 192. 

Vi ser fram emot din ansökan med cv och personligt brev senast den 16 februari, 2023.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pågen AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 16 februari 2023

Besöksadress

Åkerbärsvägen 4
None

Postadress

Box 8143
Malmö, 20041

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024