Kategorichef Special

Kategorichef Special

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som brinner för Sortiment och Inköp, gärna med erfarenhet av handel med Asien!
Som Kategorichef är ditt uppdrag att ta fram ett attraktivt sortiment för våra kunder och som genererar bästa lönsamhet för företaget enligt uppsatta mål.
I det spännande uppdraget ingår kategoriarbete, leverantörsförhandlingar och att skapa förutsättningar för bästa omhändertagande av sortimentet i våra varuhus.
Såväl strategisk sortimentsutveckling som ständigt förbättringsarbete av befintligt sortiment är en del av vardagen. Du sköter dessutom kampanjplanering för dina produkter och bevakar ständigt vad som händer på marknaden.
Ansvar:
Kategoriarbete
Kategoriplanering
Sortiment & Prisstrategi
Produktstrategi inom sortimentet
Inköpsstrategi
Försäljningsutveckling
Marginalutveckling
Produktgruppens totala lagerutveckling inom hela varuflödeskedjan, dvs från inköp, på centrallager och i varuhusen.
Förhandling



Kvalifikationer
Vi söker dig med dokumenterad erfarenhet från Kategoriarbete och Inköp, där erfarenhet av sourcing från Asien är extra meriterande.
Du behöver även erfarenhet från att arbeta med CSR som ett fokusområde inom inköp och kategoriarbete.
Som person söker vi söker dig som är starkt resultat- och affärsinriktad. Du har ett stort intresse och känsla för vad som är kommersiellt gångbart. Du är en skicklig förhandlare och har erfarenhet av internationella samarbeten och affärer då flertalet av våra inköp sker i Europa och i Asien. Du har förståelse för effektivt varuflöde.
Som person är du strukturerad, analytisk, drivande, flexibel och prestigelös. Gärna utbildning inom Ekonomi/Inköp och/eller Marknadsföring.
Dina egenskaper:
Du drivs av att leverera resultat i en miljö med högt tempo och där tjänstens många kontaktytor, både internt som externt, ställer krav på att du kan formulera dig på ett professionellt sätt samt att du är representativ och affärsmässig i ditt agerande och har hög integritet.
Du brinner för inköp och förstår mekanismen för att lyckas med att positionera oss i en konkurrensutsatt marknad.
Du är en positiv person som sätter laget före jaget. Du har lätt för att samarbeta, du hugger i och är inte rädd för att kavla upp skjortärmarna. Du är trygg i dig själv och är inte rädd för att ta beslut.

Tjänsten innebär en del resor och rapporterar till Affärsområdeschef. Arbetsplatsen är Runsvengruppens servicekontor i Skänninge.
Välkommen med din ansökan senast 2020-06-21. (Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden, varvid vi önskar din ansökan så snart som möjligt).
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Regionchef Per Wernqvist

Varuhuschef Marcus Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖoB AB CHARLOTTENBERG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2020
  • Ansök senast: 21 juni 2020

Besöksadress

Charlottenbergs Shopping Center
None

Postadress

Helga Görlinsgata 1
CHARLOTTENBERG, 67332

Liknande jobb


5 december 2024

28 november 2024

Supply Chain Category Manager

Supply Chain Category Manager

31 oktober 2024