OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HORNBACH Byggmarknad AB
Dina arbetsuppgifter
HORNBACH är ett stort familjeföretag. I koncernen är vi idag över 19000 medarbetare. Vårt företag växer för varje år och vår expansion ger stabila arbetsplatser. Det samarbete vi har inom koncernen är inte olikt det i en storfamilj; ung arbetar bredvid gammal och erfarna medarbetare guidar med varsam hand nyanställda tillrätta. Precis som det ska vara.
Nu söker vi en Kategorichef till vår inköpsavdelning på huvudkontoret i Göteborg.
På inköpsavdelningen arbetar man i sammansvetsade team inom respektive sortimentsområde. Teamen består av en kategorichef och ett antal inköpsassistenter.
Som kategorichef har du det övergripande ansvaret för sortiment, val av leverantörer och prissättning inom ditt varuområde. Du rapporterar direkt till inköpschef.
Arbetsuppgifterna består till stora delar av att kontinuerligt bedriva förbättrings- och utvecklingsarbete relaterat till ditt sortimentsområde.
Du kommer att ha en betydande roll i att säkerställa att sortimentet speglar våra kunders behov. För att uppnå ett attraktivt och lönsamt sortiment och på så vis optimera försäljningen behöver du kunna samarbeta med de bästa leveratörena inom sortimentområdet.
Exempel på förekommande arbetsuppgifter
* Upprätta förfrågningsunderlag, avtal och hantera upphandlingar
* Analyserar nyckeltal och ta fram statistiska underlag
* Genomföra inköps-och förhandlingsprocesser
* Ansvara för framtagande och exponering av varuhuskonceptet inom ditt sortiment
* Ansvarar för prissättning ut mot konsument
B-körkort är ett krav då resor till våra varuhus förekommer
Din profil
* Du har en utbildning eller flerårig arbetslivserfarenhet inom inköp, ekonomi och försäljning
* Du är strukturerad och har förmågan att kunna hantera flera arbetsuppgifter parallellt under stundtals högt tryck
* Du har goda kunskaper i MS Office, med betoning på Excel och Powerpoint
* Du är noggrann och kvalitetsmedveten och håller en hög standard i ditt arbete
* Rollen kräver många olika kontaktytor som kräver hög kommunikativa förmåga
* Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet
* Kunskaper i tyska är nödvändigt för arbetet
* Tidigare erfarenheter inom vvs-, bygg- eller detaljhandeln är meriterande
Vi värderar teamkänsla och samarbetsförmåga högt och kommer därför lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, 40 tim/veckan. Hybrid arbetsplats.
Lön: Enligt överenskommelse
Förmåner: Vinstandel finns att tillgå. Tjänstebil ingår.
Tillträde: Enligt överenskommelse