OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kategorichef
Kategorichef
Peab Nordens Samhällsbyggare - Från störst till bäst
Peab är det största byggbolaget i Sverige sett till omsättning och antalet egna yrkesarbetare, men vår målsättning är att gå från störst till bäst. Det handlar om att ha de nöjdaste kunderna, den bästa arbetsplatsen och vara det mest lönsamma företaget i branschen.
Vill du vara med och bygga branschens bästa inköpsverksamhet?
Då våra inköp står för mer än 70 procent av Peabs omsättning innebär det att hur vi gör våra inköp är avgörande för att gå från störst till bäst. För att Inköpsfunktionen ska lyckas behöver vi dra full nytta av koncernens skalfördelar, bygga kompetens och verka nära projekten och affärerna. Ett kategoristyrt arbetssätt är ett av inköpsfunktionens viktigaste verktyg för att uppnå Peabs övergripande mål och Inköpsfunktionens vision att skapa branschens bästa Inköpsverksamhet.
Till kompetenscenter stomkomplettering söker vi nu sex stycken kategorichefer. Exempel på inköpskategorier vi söker ansvariga för är: golv, fönster, dörrar, målning, puts, skåp, vitvaror, innerväggar, kakel och klinker.
Din roll:
Du kommer att vara en viktig person i byggandet av branschens bästa inköpsfunktion.
Ditt främsta uppdrag som kategorichef är att leda och driva kategoriarbetet i syfte att skapa konkurrenskraft och säkerställa försörjning av varor och tjänster till vår produktionsverksamhet. Detta görs genom att du tar fram strategier, utarbetar förfrågningsunderlag, utvärderar, förhandlar, tecknar och följer upp ingångna avtal. Du kommer också i hög grad arbeta tvärfunktionellt och nära våra regionala kategoriinköpare i syfte att utveckla kategorin, på samma sätt som du utvecklar våra leverantörsrelationer.
Rollen är placerad centralt inom affärsområdet och du rapporterar till inköpschef kompetenscenter stomkomplettering.
Ort: Stockholm, Göteborg, Malmö eller Förslöv.
Sista ansökningsdatum: 6 mars 2017
Kvalifikationer:
Du är en drivande och självgående person som kan analysera, planera och strukturera ditt arbete och du har en förmåga att söka de svar och samarbeten som krävs för att lösa uppgiften. Du är proaktiv och har en mycket god kommunikation-och samarbetsförmåga där du gärna tar ansvar för en större helhet än den egna.
Du har minst några års erfarenhet av inköpsarbete. Du har en akademisk examen eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du har goda kunskaper i Officepaketet samt kunskaper i entreprenadjuridik. Om du har arbetat i inköpsstödsystem är det meriterade. Har du tidigare erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete är det en fördel.
Personliga egenskaper:
• Du är positiv, resultatinriktad och samarbetsinriktad
• Du driver förändringsarbete med goda relationer som bas
• Du är metodisk, kan prioritera och behålla fokus mot uppsatta mål
• Du håller intressenter och nyckelpersoner involverade och informerade
• Du har en god förmåga att ta egna initiativ
Om du vill vara med på vår resa att gå från störst till bäst, vänta inte med att skicka din ansökan då intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Har du frågor är du välkommen att kontakta någon av rekryteringskonsulterna; Hannah Sandström 073-343 45 34 eller Eva Wallin 073-343 41 28.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström